Och var köper man delarna? Jag tänker mig främst en 2.0 insprutare.
/Lowflyer
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Baywindow » Vad krävs för att montera Typ4-motor i Early bay?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Och var köper man delarna? Jag tänker mig främst en 2.0 insprutare.
/Lowflyer
Motorn passar inte mot karossen. Den har helt annorlunda kylplåtar. En kompis till mig gjorde det och han hade en donatorbil som han tog mängder med plåt från och satte i den tidiga bayen. Kanske konvertera en 2litare till stående kylning? Tänkte du byta växellåda på samma gång? 2litarens svänghjul går inte in i den växellådan som hör till en tidig bay. Förvisso kan man slipa ur växellådan/byta svänhjul kanske men jag skulle rekommendera dig att byta lådan till en som hör ihop med en 2liters. Mycket bättre utväxling. Nu kanske du har lådan också, ville bara tipsa dig
Jag kör 2liter med insprutning i min -72 och jag är väldigt nöjd med den motorn.
Hallo!
Som sagt så hade jag en donator buss (78:a) komplett med motor/låda, motorn med dess kylplåtar är för bred, så kylplåtarna lär smalnas av, jag körde med en nibbler tills det va smalt nog 
Sen flyttade jag över motorfästet som går ovan lådan/motorn, och svetsade fast i tidiga bayen för sådant finns inte sen tidigare..
Och hela paketet motor/låda är på gränsen till för långt så de måste kapas ut ur motorplåten, ganska mycket 
Det var mycket jobb, men lätt värt att få den drivlinan 
Men som Mange säger försök konventera till stående fläkt, för jag tror det blir meckigt utan donator buss..
Säkert nå mer ja glömt 
Ha en go dag!
Om man konverterar till stående fläkt, hur gör man då? Jag har läst nåt om nån Porscheliknande kåpa i Haynesboken, men vet inte hur det ser ut eller var man får tag i grejerna?
/Lowflyer
Kolla med csp, tror dom har något kit att starta med 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Baywindow » Vad krävs för att montera Typ4-motor i Early bay?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.