1

Hej!
Om jag beskriver en buss såhär, vad borde den då kosta i Sverige?

Det är en sen, fabriksbygd campingbuss med välfungerande 112 hästars motor. Gasspis och kylskåp och lite lådor här och var. Lågt plopp upp tak. Ingen rost att tala om under bilen. Lackering och utsida skäms inte för sig men är inte heller i toppskick, något litet rostbubbel i någon spalt, men inget i behov av svets. Inredningen har inga grövre ingrepp och känns genomgående väldigt fräsch. Typ 20 000 mil och tre ägare. En välvårdad originalbil i lite bättre bruksskick.

Bussen finns inte på riktigt, men det är ungefär vad skulle vilja ha. Är det för luddigt formulerat för att det ska gå att höfta ett pris? Jag försöker bilda mig en uppfattning om jag har råd och är tacksam för svar!

2

Hej,

Berör om det är verkligen fabriksbyggd , det är bara westfalia som är fabriksbyggd eftersom dom fick en karros från fabriken som var special för campingbygga, allt annat är inte fabriksbyggd men byggd av en husbilsbyggare. Tyvvär är dom flesta westfalia i Sverige inte fabriksbyggd heller men byggd av en husbil firma från Jönköping som köpte inredningar från westfalia.
Det är också årsmodellsom påverkade priset eller om det är en westfalia , vilken model?

Med vänlig hälsning,

3

En California utan rost med 50000km på mätaren det är billiga grejer det. ICQ/ag

4

Okej, jag inser att jag behöver läsa på. Var gör jag det? Finns det vettiga böcker skrivna om fyrkantsbussarna?

5

Hej,
Lägg ut bilder som avslöjer inte bilen ID om du vill vara försiktig!

@Hasse: Nej en Atlantic! är top of the range!  ICQ/ab

6

syncro4wd skrev:

Hej,
Lägg ut bilder som avslöjer inte bilen ID om du vill vara försiktig!

@Hasse: Nej en Atlantic! är top of the range!  ICQ/ab

Men jag skulle hellre ha en Dehler ICQ/af

7

Haha, nej, det är faktiskt precis som jag skriver: Jag vet ungefär vad jag vill ha, men jag vet inte vad prisbilden är. Hittills har jag inte hittat något att lägga upp bilder på. Men tack!  ICQ/ad

8

Man ser sällan T3 med pop-uptak tii slau tycker jag, och jag har inte så bra koll på prisbilden på dessa. Dessutom inegn koll på hur westy och alla specialare ser ut. Har själv en Reimo högtak och tycker det är smidigt med taket upp så att säga, dock lite vingligt men inte alls som tex en lågtak bay ändå. Det är ganska mycket på en T3 som man kan åka på att skruva med så hittar du en fräsch, välskött bil med fin inredning tycker jag att det är värt en del. Sen kanske en diesel är billigare i drift men dyrare i inköp (bore väl vara iaf), dock inte lika charmigt. Men 50kkr för en fräsch vagn är absolut inget överpris tycker jag, pruta på oviss motorstatus och fullagningar.

9

Jag är själv på jakt efter min första buss, en T3a med popup-tak.

Vad säger ni om bussen på länken nedan, det känns väl som ett ganska rimligt pris? Har legat ute ett tag så kanske går att pruta lite...

http://www.t3nettet.dk/forum/biler/9195 … er-saelges

10

Hej,
Litte sparsam med bilder men
Det är inge orginal westfalia men se trevligt ut!
För att göra en bra bedömning ska maila för fler bilder.

Erwin

11

Hej

På länken nedan finns fler bilder. Vad tycker ni? Kanske ska sticka över till Danmark i helgen och kolla på den så hade uppskattat lite input Default/smile

https://drive.google.com/folderview?id= … sp=sharing

12

Hur gick det lucaslagun???
Eller hann någon annan före..................

Läs inte detta.

13

Jag va över och kollade på den men den kändes sunkigare än vad bilderna visade. En del hål i duken och vad jag uppfattade som mögel i popup-taket. Säljaren sa att det inte va mögel. Hade fått betala för mycket som jag sedan hade slängt ut. Får gå upp några10.000kr tror jag eller köpa en tom och inreda själv.

Problem att hitta bra objekt dock.  Jag fick ner den till 25500dkk innan vi träffades och nu är den sänkt till 23500dkk.

http://www.t3nettet.dk/forum/biler/9195 … er-saelges