Tack Franke. Dina tips och råd är GULD
Jag har nu sänkt ner bussen på hjul för första gången. Som jag misstänkte så skulle det inte vara perfekt på första försöket. Jag hade inte svetsat fast sänksatsen så när jag ställde bussen på hjulen så sjönk den till den stod på kofångaren fram, blev kanske lite för lågt?
Efter lite upplandade med träklossar så fick jag den i den nivå jag hade tänkt mig. Som den står på bilden är det 153 cm till dropplisten.
Det jag ser nu är att jag måste ändra på inställningen av hålet till sänksatsen. Som den står nu är den i maxläge och jag kan inte vrida den mer neråt. Sen måste jag även notcha ut för styrarmarna. Här blir jag lite osäker för jag tycker att det blir så mycket jag måste notcha ur? Jag har tittat runt här på forumet och dom bilder jag har hittat ser inte så brutala ut som mina utag kommer att bli. På bilden har jag ritat hur mycket jag tror bör notcha för att jag ska få lite spelrum om bussen är inställd som den är nu. Men vad händer när det ska till och fjädras? Räcker det då? Hur många centimeter luft bör man ha och bör jag göra en förstärkning på ovansidan? Kom gärna med era kloka råd, jag känner mig lite osäker.
En annan fråga som dök upp nu är, ska jag flytta upp styrleden. Som det ser ut nu är det den lägsta punkten, kanske inte helt lyckat om jag hamnar i en grop?
Önskar er en fin söndag, Michael
Post's attachments
DSC_0079_zpsntr6nwmd.jpg 70.78 kb, 193 downloads since 2017-09-04
DSC_0081_zpsboylcis3.jpg 63.07 kb, 184 downloads since 2017-09-04
DSC_0083_zpsdjtwzvtr.jpg 57.96 kb, 191 downloads since 2017-09-04
DSC_0084_zpsrsfsxrl1.jpg 69.7 kb, 182 downloads since 2017-09-04