Generator mer inbyggt laddrelä?? Jag vill veta mera?
75:a Late bay Westfalia
79:a Late bay Buss
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Customprojekt Bay-72 ( The dream of the blue turtle)
Sidor Föregående 1 … 21 22 23 24 25 26 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Generator mer inbyggt laddrelä?? Jag vill veta mera?
Ja, vad ska jag säga? Min gamla generator dog och jag lämnade in den för renovering hos Start och generator specialisten i Stockholm. Dom lyckades inte rädda min gamla generator utan tog då fram den som jag har monterat. Den har den inbyggt laddningsrelä. Den blev lite pyssel att få den på plats eftersom det blev väldigt trångt. Den nya generator har inte kåpan på baksidan för kylning utan har en fläkt i framkant i stället. Jag hoppas inte det fläkten ska ställa till något problem. Hoppas du fick svar. Ha det.
Ja, vad ska jag säga? Min gamla generator dog och jag lämnade in den för renovering hos Start och generator specialisten i Stockholm. Dom lyckades inte rädda min gamla generator utan tog då fram den som jag har monterat. Den har den inbyggt laddningsrelä. Den blev lite pyssel att få den på plats eftersom det blev väldigt trångt. Den nya generator har inte kåpan på baksidan för kylning utan har en fläkt i framkant i stället. Jag hoppas inte det fläkten ska ställa till något problem. Hoppas du fick svar. Ha det.
Hade gärna fått lite mer data om vad för generator det är, om du har något nummer på den eller vart den kanske sitter annars?
Ledsen, tyvärr så har jag inga. Du kanske kunde kontakta start och generator specialisten. Dom kan säkert hjälpa dig om du förklarar vad du söker.
schleu skrev:Ja, vad ska jag säga? Min gamla generator dog och jag lämnade in den för renovering hos Start och generator specialisten i Stockholm. Dom lyckades inte rädda min gamla generator utan tog då fram den som jag har monterat. Den har den inbyggt laddningsrelä. Den blev lite pyssel att få den på plats eftersom det blev väldigt trångt. Den nya generator har inte kåpan på baksidan för kylning utan har en fläkt i framkant i stället. Jag hoppas inte det fläkten ska ställa till något problem. Hoppas du fick svar. Ha det.
Hade gärna fått lite mer data om vad för generator det är, om du har något nummer på den eller vart den kanske sitter annars?
Angående generator. Jag åker en mini-generator från lokala "speedshopen" som varken har fläkt eller nåt utsug. Den har inbyggt laddrelä och fungerar över förväntan. Sitter på en typ4-maskin och gjort det i 7 år.
Hej
Dax för lite uppdatering. Jag har haft min vän som är en hejare på bil-el på besök. Snart har han kopplat all el. Nu lyser alla lampo.
Jag har funderat en hel del på luft filter till fargasarna. Hittade inget som jag riktigt gillade. Så kom jag på slutrör till avgasrör, dom kan se bra ut. Så jag satte igång att leta. Hittade en modell jag gilla och slog till. Problemet var att den hade ingen luftrening. Så jag fick hitta på en lösning och bygga den. Slutröreret har en stor diameter som jag kunde placerar ett rör i. så jag konstruerade ett rör som jag klädde med ett rostfritt nät från en kasseras sil. Placerade den på förgasare och placerade slutröret över. Ja, så här blev det.
Nice coola och roliga så grejer på din vagn
Efter 9år brummar motorn igång igen. Det känns helt otroligt. Min vän mästermekanikern Klasse var mannen som såg till att det blev verklighet.
Har precis sträck läst hela din tråd. Grymt imponerad. Hoppas att kunna få se den irl. Någon gång.
God kväll. Nu står bussen i garaget igen på pallbockar. När jag startade upp motorn såg jag att bensinpumpen läckte, så jag skaffade nya o-ringar och trodde problemet var fixat. Men tyvärr inte. Så ut åkte bensinpumpen från biltema och istället köpte jag en ny bra från VW up north. När jag beställde pumpen pratade jag med försäljaren om var jag skulle placera den och han föreslog att jag skulle sätta den utanför motorrummet och fästa den på motorbalken. Sagt och gjort efter mycket pill, svärande och funderande lyckades jag tillslut få den på plats. Jag hoppas att det ska vara säkert och fungera på bästa sätt. Jag har hållit på lite med blinkrelät också. Eftersom jag har bytt till Led-lampor bak så har jag stött på problemet att lamporna blinkar för fort. Då köpte jag ett nytt relä med en vrid densitometer. Tyvärr så har jag haft otur och fått en trasig och nu så väntar jag på en ny och hel.
Här kommer lite bilder på den nya bensinpumpen. På återhörande.
Har precis sträck läst hela din tråd. Grymt imponerad. Hoppas att kunna få se den irl. Någon gång.
Tack för för den uppmuntrande kommentaren, "typ2"
En nyfiken fråga, du kör med förgasare vad jag kan se, är den bränslepumpen anpassad för det eller kör du med bränsletrycksregulator? En pump för insprutning kommer ge dig alldeles för högt bränsle tryck.
En nyfiken fråga, du kör med förgasare vad jag kan se, är den bränslepumpen anpassad för det eller kör du med bränsletrycksregulator? En pump för insprutning kommer ge dig alldeles för högt bränsle tryck.
Tack för din fråga Putte. Jag är i dom tankarna med, men har inte kommit så långt en nu och har inte startat motorn med den nya pumpen. Vet du hur många bar jag ska ha till förgasare och vad min pump levererar i bar? Har du tipps på bränsletrycksregulator?
Förgasarna ska väl ha typ 0,18 bar, en sån där pump kan säkert trycka 4 bar. Den jobbar ihop med en trycktegulator i insprutningssystemet som lägger trycket på 2-2,2 bar. Du kommer dränka motorn med den, så starta inte.
Förgasarna ska väl ha typ 0,18 bar, en sån där pump kan säkert trycka 4 bar. Den jobbar ihop med en trycktegulator i insprutningssystemet som lägger trycket på 2-2,2 bar. Du kommer dränka motorn med den, så starta inte.
Ett normalt insprutningssystem ligger t.om. runt 3 bar, så du kommer precis som Mange säger att dränka den snabbt. Om filtren ens skulle palla det trycket... Vad är det för pump du köpt, artikelnummer?
Mange skrev:Förgasarna ska väl ha typ 0,18 bar, en sån där pump kan säkert trycka 4 bar. Den jobbar ihop med en trycktegulator i insprutningssystemet som lägger trycket på 2-2,2 bar. Du kommer dränka motorn med den, så starta inte.
Ett normalt insprutningssystem ligger t.om. runt 3 bar, så du kommer precis som Mange säger att dränka den snabbt. Om filtren ens skulle palla det trycket... Vad är det för pump du köpt, artikelnummer?
Ja jag har inte gjort min hemläxa och helt klart köpt fel sorts pump. Det står att den levererar 3 bar. Jag får göra om och göra rätt och köpa en ny pump som levererar 0,18 bär. Någon som har ett tipps på en bra och prisvärd pump. Jag har ju ingen racerbil med racermotor så det behöver inte vara värsting grejer.
Om någon behöver min pump så säljer jag gärna den till ett bra pris.
En pump som funkar bra för mig är en red facet kopia från biltema och sedan har jag regulator (malpassi) efter den
en "filterking" bränsletrycks regulator både reglerar ner trycket till det du vill och renar .."bra skit"
Precis som föregående säger, en sådan malpassi filterking är det jag kör på med
Efter Puttes väldigt kloka inlägg så har jag fått tänka om och tänka rätt. Jag följer råden jag fått från olika håll och köpt en bra bensinpump och regulator. Paketet kom igår som en tidig julklapp till mig själv och bussen.
God Jul alla och gott slut på 2020.
Exakt den kombinationen kör jag i min T2, 2 ltr med 44:a Weber den går riktig bra.
Pumpen måste monteras ståendes.
Exakt den kombinationen kör jag i min T2, 2 ltr med 44:a Weber den går riktig bra.
Pumpen måste monteras ståendes.
Tack för input. Har du bränslefiltret innan bensinpumpen? Det är ju filter i pumpen och regulatorn.
Nej
Tank, pump,regulator så gjorde jag.
Sidor Föregående 1 … 21 22 23 24 25 26 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Customprojekt Bay-72 ( The dream of the blue turtle)
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.