Jag har även öppnar plånboken och handlade finknappar till instrumentpanelen.
Jag köpte även en knapp så jag kunde modifiera den befintliga varningsblinkers knappen och få den på det sättet jag önskade.
Jag satte igång att att borra och dremmla ut ett hål i min nya fina knapp, lite svettigt men med en del tålamod fick jag det som jag ville. Slipade ner original knappen så den blev så liten som möjligt och passade i hålet i nya knappen.
Godmorgon kväll.
Här kommer en liten uppdatering. Det som händer i garaget just nu är att jag spacklar, slipar och målar saker. Just nu håller jag på att få ordning på plåt modifieringarna för ljusen bak och blinkers fram. Bilder kommer.![]()
Sen har jag varit i Östersund och där hittade jag den här pepparkaksdegen. Så nu är julen räddad
Sån vill jag oxå ha 
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21
schleu skrev:Godmorgon kväll.
Här kommer en liten uppdatering. Det som händer i garaget just nu är att jag spacklar, slipar och målar saker. Just nu håller jag på att få ordning på plåt modifieringarna för ljusen bak och blinkers fram. Bilder kommer.![]()
Sen har jag varit i Östersund och där hittade jag den här pepparkaksdegen. Så nu är julen räddadSån vill jag oxå ha
Jag hittade de, helt otippat på Jämtli i Östersund. 
En till litet steg har tagits i mitt bussprojekt. Det är färdig spacklat och målad för tillfället, nu när bussen står i garaget. Jag har nog norra Europas mista garage så att betrakta på avstånd är inte att tänka på. Jag får se hur det ser ut i vår när jag rullar ut bussen ur garaget. Tanken är att jag ska patinera det nymålade så det passar med den övriga färgen på bussen.
Gillar dina runda fördjupningar för blinkers /bakljus... dom gör mycket för ett bra utseende!!!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Gillar dina runda fördjupningar för blinkers /bakljus... dom gör mycket för ett bra utseende!!!
Tack Michael. Alltid kul att höra din initierade synpunkt. 
God fortsättning!
Nu har jag haft lite ledigt och kunnat unna mig lite garage tid. Jag har slipat, spacklat, lackat, slipat, spacklat........ Jag har gjort klart golvet och ljulhusen idag.
Och så dagens arbete, det blev att lägga på den blåa färgen. Samma sorts färg som jag målat under bussen. Blank och slit tålig.
Under ledigheten han jag även jobba på motorluckan. Så efter spackel, grundfärg och sprutspackel återstår det enbart den blå färgen. Det är mycket stimulerande att jobba i garaget nu. Grejerna blir klara och saker börjar hamna på rätt plats.
Det är allt för denna gången.
På återhörande. 

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
444 2019-02-11 10:00:38 Senaste redigerad av kee (2019-02-11 10:02:00)
NU har jag läst igenom hela tråden och kommit ifatt och jag är stum av beundran Micke! Det här har du gjort riktigt bra och eftersom jag såg bussen innan du började härja hej vilt måste jag säga att jag aldrig hade trott att det skulle bärga åt det här hållet. En konstnär som skaffar buss för att transportera sina alster i, den hade kunnat få se ut som den gjorde med moon-kapslarna och de infällda opellysena och den hade varit sjukt ball, för jag gillade den redan på den tiden eftersom det var så "egna" tilltag. Nu med alla dessa ytterligare moddar och allt välgjort underarbete kan jag inte annat säga än att jag är helt förstummad, det är sååååå rätt allt du gör och jag känner nästan att jag inte förtjänar att kalla mina egna tilltag för kustomiseringar, de bleknar ju i jämförelse! Vill du ta över "firmanamnet" så får jag komma på något nytt, "Shleu's Kustom". Om jag modifierar snor jag ju redan färdiga koncept det här är verkligen out of the box och med en detaljnivå som jag ännu har långt kvar till. Ser verkligen fram emot att få se vagnen live och jag har själv aldrig varit såhär sugen på en uppflyttad framvagn!
Något jag kom att tänka på, hur skulle det bli med durkaluminium runt plåtlådan mellan sätena? Du har nog din vision klar för dig, men det hittills råa stuket så skulle lite såna detaljer kanske passa in?
Hatten av alla dagar i veckan!
Min önskan om att få vagnen pinnad finns fortfarande kvar. Jag är så väldigt tacksam för jobbet du gjorde senast och det var riktigt synd att jag var tvungen att ta bort dem när originallacken skulle fram. Men om du fortfarande vill så kommer jag och lämnar av Lucy hos dig när hon är på banan färdiglackad och besiktad så får du kladda på hur helst du behagar. En konstnärs fria händer kanske kan återställa det något bleknande varunamnet "Kee's Kustom". 
(Förresten har du de gamla framvagnsgavlarna kvar är jag intresserad!)
445 2019-02-14 20:50:50 Senaste redigerad av schleu (2019-02-16 08:50:47)
NU har jag läst igenom hela tråden och kommit ifatt och jag är stum av beundran Micke! Det här har du gjort riktigt bra och eftersom jag såg bussen innan du började härja hej vilt måste jag säga att jag aldrig hade trott att det skulle bärga åt det här hållet. En konstnär som skaffar buss för att transportera sina alster i, den hade kunnat få se ut som den gjorde med moon-kapslarna och de infällda opellysena och den hade varit sjukt ball, för jag gillade den redan på den tiden eftersom det var så "egna" tilltag. Nu med alla dessa ytterligare moddar och allt välgjort underarbete kan jag inte annat säga än att jag är helt förstummad, det är sååååå rätt allt du gör och jag känner nästan att jag inte förtjänar att kalla mina egna tilltag för kustomiseringar, de bleknar ju i jämförelse! Vill du ta över "firmanamnet" så får jag komma på något nytt, "Shleu's Kustom". Om jag modifierar snor jag ju redan färdiga koncept det här är verkligen out of the box och med en detaljnivå som jag ännu har långt kvar till. Ser verkligen fram emot att få se vagnen live och jag har själv aldrig varit såhär sugen på en uppflyttad framvagn!
![]()
Något jag kom att tänka på, hur skulle det bli med durkaluminium runt plåtlådan mellan sätena? Du har nog din vision klar för dig, men det hittills råa stuket så skulle lite såna detaljer kanske passa in?
Hatten av alla dagar i veckan!
Min önskan om att få vagnen pinnad finns fortfarande kvar. Jag är så väldigt tacksam för jobbet du gjorde senast och det var riktigt synd att jag var tvungen att ta bort dem när originallacken skulle fram. Men om du fortfarande vill så kommer jag och lämnar av Lucy hos dig när hon är på banan färdiglackad och besiktad så får du kladda på hur helst du behagar. En konstnärs fria händer kanske kan återställa det något bleknande varunamnet "Kee's Kustom".
(Förresten har du de gamla framvagnsgavlarna kvar är jag intresserad!)
Hej Kee.
Tack så väldigt mycket för dom fina orden. Värmer gott i vinterkylan. Gavlarna har jag tyvärr redan gjort mig av med. Plåtar framför och bakom plåtlåda mellan stolarna har jag redan bockat till och dom väntar på att få lite färg på sig för att sen monteras på plats. Men jag uppskattar din idé. Tack. Projektet går lite långsamt just nu. Livet har ju en viss tendens att vilja tränga sig i mellan, så bussen får så själv i mörkret. Men idéer och tankar finns om bussen och fortsättning följer. Min sambo ska vara borta några dagar så nu hoppas jag att det ska hända lite till med projektet.
På återförande. 
Hej
Nu ska vi se om jag kan få lite styrfart på det här projektet igen. Delar ska göras i ordning, lackas och monteras. Kul och inspirerande, men även frustrerande när jag har så litet garage.
Nu har jag iallafall fått i ordning pedalerna. Gaspedalen fick ett nytt utseende. Jag tog en del från ett trumset och moddade om så jag kunde montera ihop den med den gamla gaspedalen. 
Först såg pedalen ut så här.
Jag har även monterat behållaren för bromsvätskan på sin nya plats. Den kommer att följas av en plåt.
Förhoppningsvis så får jag lite mera garage tid under en tid. Jag ska jobba lite färre dagar i veckan och prioritera så det händer saker med bussen. Hoppas det kan fungera.
På återförande. 
"Gasen i botten"!
För oss som läser din tråd är det goda nyheter att det kan bli mer garagetid framöver. Det ser vi fram emot.