Idag gick min gasvajer av på 60:an, hade i förebyggande syfte köpt en på Classic för 55-64 på 3564mm... nu visade sig att den var för kort och typ 1 decimeter kortare än vad som står på förpackningen...Nått på 3400...
Men nu blev det ännu snurrigare när jag kollade med Lasse vad han hade liggande, jo en för 64- på 3564mm???
På min förpackning till höger står ett artikelnummer som avslutas med A och den ska vara 3564 lång och passa 55-64, googlade även på detta och årtal verkar stämma...
På Lasses till vänster har vi samma nummer men avslutas på C och den ska vara 3564 och passa 64 till antagligen 67 då...
På Classic står 55-64 på 3564 och 64-67 på 3576: http://www.classicvw.se/advanced_search … =0&y=0
I don´t get it... vilken passar min... kan någon bringa lite klarhet i frågan? får väl testa Lasses imorrn men det blev bra rörigt nu... 
Och på Just Kampers säger dom om om Lasses artikelnummer:
Accelerator Cable for Left and Righthand Drive VW T2 Splits 1964–1967
JK Part Number: J14290 OEM Part Number: 211721555C 721210008
This 3583mm long accelerator cable is for left and righthand drive VW T2 Splits 1964–1979.
???
Nu räknade kanske inte VW:s ingenjörer med att en tomte skulle laborera med en bra mycket nyare motor i en äldre vagn... 
Nä det har jag full förståelse över, men den jag fick stämmer ju inte längden på förpackningen och sen framförallt att det står olika längd på samma artikelnummer... och samma längd på olika artikelnummer... och olika längd på samma årsmodeller 
Fick dit Lasses hur lång den nu kan ha vart... 
Då får vi en lika förvirrad wire i retur då 
............................................................................................
Då får vi en lika förvirrad wire i retur då
Hehe, ja vi får se vad vi får... fundera på att beställa en av var för säkerhetsskull... 
Fick dit Lasses hur lång den nu kan ha vart...
To much information... please...

GB skrev:Fick dit Lasses hur lång den nu kan ha vart...
To much information... please...
![]()
Den var 3cm... 
Internet är hemskt, bara massa sanningar!
............................................................................................