hej!
jag har en typ4 botten 2.0l (enligt uppgift) som e ombyggd till luftkylt.
motorn står i noll läge.
fördelaren sitter med klockan som på bilden för hur en typ 3 skall sitta, fast med 1:an där 4:an skall va 4:an där 3:an skall va o.s.v
och drar man upp fördelaren ur blocket så e spåret nere i hålet (där fördelaren skall sitta) som på bilden för typ1 och tidig typ2
och inte som för typ4 och sen typ2.
håller jag fördelaren som på bliden för typ4 och sen typ2 så pekar rotorn på märket i kanten (e väll där 1an skall va) och känner man i andra änden så står spåret på fördelaren så som det skall va i blocket men det passar ju inte att montera så.
vad kan detta medbringa för fel?
el har det ingen betydelse?
kan massa andra grejjer stå fel i motorn också el? (typ kammen)
anledningen att jag frågar o forskar e för att vi inte får den o gå riktigt som den skall.
hadde upp den i bänk för o justera tändning och fuggar.
men får den inte att gå riktigt bra på medel last. alltså går bra på låga varv och fullt men rycker och smäller till och från på normal körning. finns soppa över hela registret enligt lamdan så det skall va lugnt.
mvh / Richard
