1

Hur kontrollerar man att avstängningsventilen fungerar? Förgasaren verkar flöda över när motorn är varm. Startar otroligt lätt när den är kall. Jag måste ge fullgas och köra på starten ett bra tag innan den smäller igång.

2

Om den flödar över är det nog nålventilen som är kass.. eller flottören som är paj.. då flödar det över.

Avstängningsventilen kollar du genom att dutta med 12v på kontakten, då ska den öppna och stänga.

3

förgasaren är total renoverad och ny flotörnål  Default/hmm  kan man skruva loss ventilen och koppla 12v till den och se när den "klickar"

4

Har du kollat så att nålventilen stänger på rätt flottörnivå?

Vet inte om man SER om den funkar, men man känner om det klickar i den iaf, bara att hålla i den.

5

Koppla + till flatstiftsanslutningarna, samt - till godset, då skall elektromagneten dra in ventilsskaftet in i själva huset. När du stänger av skall en fjäder trycka ut ventilskaftet igen.
Men kolla ventilen i flottörhuset, som föregående redan skrivit, skruva loss locket på förgasaren och blås i anslutningen till bränsleslangen, när du med fingret trycker på nålventilen skall det bli stopp. Vill minnas att det är ett vanligt fel på Solexförgasare att dessa ventiler läcker.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."