2,351

död o begraven ICQ/ac

Post's attachments

image.jpg, 169.98 kb, 640 x 478
image.jpg 169.98 kb, 152 downloads since 2013-05-24 

image.jpg, 172.38 kb, 640 x 478
image.jpg 172.38 kb, 131 downloads since 2013-05-24 

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

2,352

Tja framkofångaren e räddningsbar i alla fall ICQ/ag .. borde vara lätt att demontera ICQ/ae

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

2,353

Tänkte faktiskt det... Ska försöka krypa in o plocka några saker ur kupén med. Ville bara vänta tills ormarna vaknar ICQ/ae

2,354

Vilken årsmodell är det som har kofångaren monterad på taket?  ICQ/ag  ICQ/ad

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

2,355

Sitter på alla mellan 45-49 ICQ/ag

2,356

Är det inte tidiga prototyper som hade det? Alltså handbyggda av Ferdinand Porsche?

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

2,357 Senaste redigerad av vwestin (2013-05-25 11:26:14)

Jupp! Han och Adolf gjorde några ihop ICQ/ae
En i raden av mindre bra idéer som Adolf kläckte ICQ/ag

2,358

Så nu åker jag uppåt landet och spanar in vad min vän hittat till mig nåt tips om var chassinumret sitter på denna bussen (innan -58) gärna en bild så jag kan se i telefonen. håll tummarna gubbar  ICQ/ag

Post's attachments

IMG_0548.JPG, 35.81 kb, 108 x 720
IMG_0548.JPG 35.81 kb, 154 downloads since 2013-05-26 

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

2,359

höger sida motorrummet.. eller? ICQ/an

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

2,360 Senaste redigerad av buscollector (2013-05-26 21:51:24)

Precis, chassinummerplattan på höger sida i motorrummet men kan också finnas ett nummer instansat bakom passagerarstolen som du kan få fram årsmodell från (inte att förväxla med M-code plattan som sitter där på senare bussar)
Lycka till! ICQ/ab

En barndoor SKA jag ha ICQ/ab
Och till sommaren ska jag åka vwbuss ICQ/ab  Det är säkert Default/tongue

2,361

Hittade den tack för hjälpen boys ICQ/ag  höger sida motorrummet ICQ/ag

2,362

trekronor skrev:

Nå...hur var den???

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21

2,363

Berg skrev:
trekronor skrev:

Nå...hur var den???

Jo för fasen golvet var borta innanför lastdörrarna, kanten runtom var väl i stort sett borta, fotsteg borta,takkanten dålig, säten borta, motor borta, nerkanten på alla dörrar borta alltså alldeles alldeles UNDERBAR  Default/lol
På plussidan var att alla dörrar var kvar, alla rutor var kvar, den stod på hjulen, inte nersjunken i marken,
Problemet var att skogen var väl inte så kraftig för ca 40 år sen när nån körde dit den. plus att den är omringad av från knähöga stenar till tremetersbjässar fattar inte hur i hela världen dom fått dit den. Just nu håller kompisen på att leta fatt på markägaren (nån som har nåt bra tips på hur man gör det?) och jag sitter och funderar ut om det enklaste inte vore ett helikopterlyft alt vänta till vintern och Slalomsläda ut den på bästa Ingemar Stenmark vis mellan träden och över stenarna med hjälp av snön
Men nr ett är att få tag i rättmätige ägaren för att sno en buss det tänker jag inte göra.

2,364

Kolla med kommunen! Om ni vet vilka som bor grannar!
Då kan ni ju få tag på fastighetsbetäckningen och vilka som bor där. Eller lantmäteriet.

Vw typ 1 1968.
Förhoppningar att få besiktad och kunna köras i år. ICQ/ag
Sen blir det kanske en mer omfattande renovering. (urspårning) ICQ/ag

2,365

Lantmäteriet, har ni bara fastighetsbeteckningen på någon grannfastighet så är det en enkel sak för dem att kolla vilka som äger mark i närheten.
Så gjorde jag när jag flyttade ut på landet och ville veta vilka som ägde skog kring min fastighet.  ICQ/ab

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

2,366

Jag kollade bara koordinater på google, sen skickade jag in och frågade! ICQ/ab

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

2,367

Hellberg skrev:

Jag kollade bara koordinater på google, sen skickade jag in och frågade! ICQ/ab

Har tagit fram koordinaterna. Vem frågade du? Lantmäteriet? Länk, telnr

2,368

[email protected]

2,369

bdagman skrev:

[email protected]

Perfa tackar

2,370

utan bilder har det aldrig hänt, brukar en på forumet skriva, så, meeeer bilder!! ICQ/ab

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

2,371

50 split skrev:

utan bilder har det aldrig hänt, brukar en på forumet skriva, så, meeeer bilder!! ICQ/ab

Jag har massor med bilder och dom kommer. Jag är lite Nojig bara nu innan allt är klart hoppas ni kan vänta några dagar.  ICQ/ab

2,372

Ska iväg imorgon för att titta efter ett het tips jag fick av en gammal kollega!
Sägs vara en gammal splitbuss ståendes men mer vet jag inte.. kanske inte ens är så gammal.

Folk som inte är lika insatta kan ju få för sig grejer men men!

Är här i krockarna så vi får se... kan inte tänka mig att en buss får stå ifred bara sådär men kanske har tur... äntligen isf!  ICQ/ag

Sweet Loretta Fart
But she was a frying pan

2,373

Wompa skrev:

Ska iväg imorgon för att titta efter ett het tips jag fick av en gammal kollega!
Sägs vara en gammal splitbuss ståendes men mer vet jag inte.. kanske inte ens är så gammal.

Är här i krockarna så vi får se... kan inte tänka mig att en buss får stå ifred bara sådär men kanske har tur... äntligen isf!  ICQ/ag

Du som letat så! ICQ/ag

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

2,374 Senaste redigerad av Wompa (2013-06-04 18:06:36)

Hellberg skrev:
Wompa skrev:

Du som letat så! ICQ/ag

Ja kan väl hålla med men om jag hade gett 110% så hade jg nog hittat en mycket tidigare ICQ/ab

Det enda jag har hittat är långtidsprojekt hos bönder involverande en 1303 eller något ICQ/ae
Aldrig äldre än 70 iaf...

Sweet Loretta Fart
But she was a frying pan

2,375

Fick ett par bilder av en granne.
Fotad på mc-tur i fjällen

Post's attachments

bild.JPG, 394.79 kb, 1280 x 960
bild.JPG 394.79 kb, 191 downloads since 2013-06-04 

bild2.JPG, 472.47 kb, 960 x 1280
bild2.JPG 472.47 kb, 165 downloads since 2013-06-04