oj vad det verkligen känns som "kom och rädda mig" :=)
innan taket trillar in
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Sidor Föregående 1 … 51 52 53 54 55 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
oj vad det verkligen känns som "kom och rädda mig" :=)
innan taket trillar in
Jag kanske kan videreformidle ung. var den står. Jag hade också räddning i huvudet da jag fick tipset, "den är i superskick" fick jag och veta, och blev lite skuffet da jag hittade den. 
Hamsedk: Den vet jag åxå om! Vet du vem ägaren är, du kan ju pm:a mej om du vill så kanske jag kan rädda den.. Och hur hittade du den, den står ju hundra mil från dej! 
Jag vet om mycket skrot hinsidan
PM på väg

Ja, då har man varit på skrotjakt!
Vid en igenväxt tomt med en liten stuga, alldeles bredvid vägen, stod två Bay-bussar!
En "vanlig" och en lyxbuss, det enda som såg lite dåligt ut på lyxen var bakre skärmkanterna
Ska tillbaka dit i helgen då det är ljust, så bilder dyker upp då! 
Ja, då har man varit på skrotjakt!
![]()
Vid en igenväxt tomt med en liten stuga, alldeles bredvid vägen, stod två Bay-bussar!
En "vanlig" och en lyxbuss, det enda som såg lite dåligt ut på lyxen var bakre skärmkanterna![]()
Ska tillbaka dit i helgen då det är ljust, så bilder dyker upp då!
De där känner jag nog till (röd/vit + beige), och om jag inte är helt felunderrättad så har de nyligen bytt ägare och förhoppningsvis så ska väl åtminstone lyxen återuppstå! Och jo, det finns nog en del rost, framförallt undertill.
MVH: Hella
Bra att du har koll Hella!
Tänkte dra iväg ett pm till dig då jag misstänkte att du sett dessa bussar på hemvägen
Men där ser man! Ägaren till bussarna var från Malmö iaf! Avställda 95/98...
Lite kusligt att gå in på den gården nu när det är kolsvart förövrigt 
står det en röd alfa 90 på tomten.. 
i sådant fall har det sett tråkigt ut där länge..
Det gör det! 
Lite bilder från förra veckans fynd, fast nu är det bärgning som gäller...
Bussen visade sig vara lite för dålig för mig, har igentligen inte den tiden eller orken att ta sig an ett sådant projekt,
så därför finns den även under "Till salu"
Bild flyttad till bild tråden då den ej var hittad i sverige och att jag ej visste att det bara var svenska vrak i denna tråden.
MVH//Hazze
Åh!
Ja, nu har vi lämnat de svenska skogarna å börjat ägna oss åt nät-fiske. 
Jag & Olnordicflyer åkte ut på skrotsafari idag.. Hade fått tips om en ganska kass buss som ev hade ett okej tak att donera till Brent's 72 panel. Snön har vräkt ner i Umeå och under helgen har det dumpat upp mot 50 cm. Detta gjorde inte vår skrotsafari enklare
Efter lite bök kom vi tillslut fram till gården där bussen stod. Vid första anblick tänkte jag att "ja, det är väl bara att hämta elverket så kapar vi lös taket" men efter lite granskning konstaterade vi båda att denna är på tok för bra för att kapa sönder! Det är en 69:a klein som må se jävlig ut på bilderna men den är faktiskt galet bra för att ha stått på en åker i 10 år. Ingenting i plåtväg behöver bytas. Utriggar, golv, trösklar, skärmar m.m. är bra. Den är riktigt rak och fin o plåten. Ett väldigt tunt, torrt lager ytrost runtom på karossen ger rätt karaktär. Skjutdörren , rutor och alla soffor finns kvar. Osäker på stötfångarna. Motorn bör gå att få snurr på då den kördes till platsen den stod på. Om jag känner Brent rätt så kommer denna att toksänkas och det kan nog bli hur bra som helst 

Ja, nu har vi lämnat de svenska skogarna å börjat ägna oss åt nät-fiske.
Kan ta bort bilden om den stör dig att den ej är hittad i sverige. Den är precis hittad i dom amerikanska skogarna av en kille där och tyckte den passade här så jag ber om ursäkt att jag ej hittat den i sverige 
Nej för tusan, låt den ligga kvar. Det visar att det är fritt fram för även utländskt skrot nu också. Du har gett skrottråden en ny dimension. Nu kan man börja leta på allvar!
Är ju inte precis första bilden från utlandet i denna tråden men jag flyttar bilden då det tydligen bara ska vara svenska skogsvrak här. Så jag ber om ursäkt om jag har gjort någon upprörd 
Är ju inte precis första bilden från utlandet i denna tråden men jag flyttar bilden då det tydligen bara ska vara svenska skogsvrak här. Så jag ber om ursäkt om jag har gjort någon upprörd

Mig stör det inte. Du får väl starta en tråd om utlänska skogsvrak om det stör folk, men jag skulle aldrig ha raderat bilden. Den bryter ju inte direkt mot nån av reglerna. Jag är bara intresserad av vrak, oberoende om det står i Sverige eller Norge eller...
Var hittade du bilden? Finns det nån tråd om fyndet. Det borde det göra med ett sådant fynd....
härligt vintriga bärgar bilder
jag tar den med traktorn o lägger som skärm släck så blir det lite vinter stämning 
Finns det nån tråd om fyndet. Det borde det göra med ett sådant fynd....
Den tråden vill jag också läsa!
Tyvärr har jag ej hittat någon tråd om fyndet ännu. var en kille som jag e vän med på facebook som la upp bilden igår efter dom hade hittat bilen. Så dyker det upp fler bilder och info så postar jag det här 
Lite egentagna bilder som omväxling då. Var en sväng till en skrot som bara ligger en km bort men som av ägaren försetts med ett stort TABU.
En tidig bay med väldigt komplett interiör...

US Ford sedan ca 1955.

Det hade varit trevligt med ett par Alberts istället för dessa stympade.

Vi har länge vetat att Saab inte vet hur dom ska ha det, men här är bildbeviset. En motor i var ända, 4 hjulsstyrning o gott om benutrymme för alla åkande.

Är detta tillbehör? Bubblan var från 68-70 nånting med sollucksspoiler o horn.

En -57a på toppen.

hornen är iallafall tillbehör. ta rätt på dom.
Tyvärr har jag ej hittat någon tråd om fyndet ännu. var en kille som jag e vän med på facebook som la upp bilden igår efter dom hade hittat bilen. Så dyker det upp fler bilder och info så postar jag det här
Hittade denna kommentar på Samba om bilden:
I can tell you that exact barndoor is sitting in my friend's grandfather's yard and has been since it was damn near new. He got hit head on in it (which lost him the use of his legs for quite a while)
He has 3 1/2 Bugs and about 50 other classics sitting on his property, too.
He won't sell anything. He's rather eccentric but a nice old guy.

Sidor Föregående 1 … 51 52 53 54 55 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.