Vad skall man köpa för huvudbromscylinder när man bygger on till tvåkrets på splitbussen?
När jag byggt om bubblan finns där ju en billig variant som man bara sätter Volvo 240 behållare direkt på.
Finns det någon till buss variant där Volvo behållaren också passar?
Vad mer behöver man modda på bussen för att få det att fungera?
Du får spana här hur jag gjorde.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=483&p=5
tack, problemet med att inte komma åt locket lär jag ju inte ha, har ingen plåt runt mitt hål så att säga..:)
men distansen och ev moddning av tryckpinnen borde ju gå att lösa ganska enkelt själv.
Frågan är bara vilken huvudbromscylinder man skall ha?, och ifall volvo behållaren passar på denna? (har ett par volvobehållare liggande så hade varit smidigt)
Sen är där ju trummor fram och bak och inget servo, fungerar det lika bra att sätta dit en nyare för servo och skivbromsar?
ja det funkar, men du sätter dit två bromsljuskontakter och en T-förgrening till frambromsarna. du behöver en distans på ca 3mm om volvobehållaren inte ska ta i balken. fördelen med en tunn distans blir också att du då kan montera bukplåten med endast mindre modifikationer. hålet till behållaren går ju lätt att flytta om du ändå byter golv.
Om man kollar på classic vw hemsida vilken är det då jag skall beställa?
Är det någon som vet vilken huvudbromscylinder jag skall beställa om jag vill ha tvåkrets, trumbromsar fram och bak samt helst kunna använda Volvo 240 behållaren?