Tjena har precis köpt en ny pärla men vill ha i en större motor men vad behövs för o få det att fungera med el mm för den som sitter i är en 1300 f 6 volt å jag vill byta till en 1600 ad 12 volt
2 2013-08-31 05:49:32 Senaste redigerad av Svwerker (2013-08-31 05:49:58)
Alla lampor, torkarmotor, startmotor och relän måsta bytas men du måste även slipa ur i växellådan och byta startmotorbussning om det inte är en -67 då har. -67 är redan mekaniskt förberedda. Du kanske äcen måste byta tryckplatta beroende på vilken som sitter på din 1600, du måste ha en av den äldre typen med ring i centrum.
Ali G
Torkarmotorn går att sätta en konverterare 12->6v. Blir billigare om man nu inte har en 12v motor på hyllan.
Tutan håller i oändlighet så där behöver man inte göra nåt. Låter dessutom mkt bättre.
Så jag vet behöv man inte byta startmotorn.
Få bara extra snurr. Kör inte bara förlänge på den.
Så jag vet behöv man inte byta startmotorn.
Få bara extra snurr. Kör inte bara förlänge på den.
Detta gäller ju bara om du konverterar en 6v bil till 12 volt vad gäller elsystemet. Här ska han byta motor till en med 12v svänghjul.
Om det nu inte gäller en 67:a men det kan Swerker dra alla detaljer om 
alpinebubblan skrev:Så jag vet behöv man inte byta startmotorn.
Få bara extra snurr. Kör inte bara förlänge på den.Detta gäller ju bara om du konverterar en 6v bil till 12 volt vad gäller elsystemet. Här ska han byta motor till en med 12v svänghjul.
Om det nu inte gäller en 67:a men det kan Swerker dra alla detaljer om
Aah sry!
Trodde syftet va konverteringen :-)
Har funderat lite om man skiter i å,byta motorn men vill göra om till 12 volt räcker det med å köpa någon typ konverterade då eller hur funkar det ?
Har funderat lite om man skiter i å,byta motorn men vill göra om till 12 volt räcker det med å köpa någon typ konverterade då eller hur funkar det ?
Konverterade vad funkar hur?
Ali G