1

Sitter och planerar lite på to do listan till i vinter. Ska byta växellåda o tänkte då passa på att byta växelådsfäste o när ja ändå håller på me bakvagnen o grötar så tänkte ja byta alla torsionsbussningsar. Sitter o funderar på om man ska välja urethan lr vanligt gummi. Har hört att för vissa så smulas urethanen sönder efter nått år.

Nån som har nå tips lr erfarenheter.

Mvh Stoffe.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

2

Varför anser du dig behöva något annat än original?
Urethanbussningarna är hårda som fasen och mer tänkta för att styva upp svärdens infästning när man har mycket effekt. Dessutom har de en tendens att knirka och låta om man inte smörjer dem ordentligt.

Förmodar att du inte skall vässa motorn, så kör med original.

Samma sak med växellådafästena. Förstår inte varför folk monterar de röd urethanfästena i en standardbil Default/hmm
De är stumma som fasen och gör bilen högljudd. Tycker man att original gummifästena är för mjuka så finns det hårdare HD gummifästen att köpa. Tror att de är för typ 2. Jag kör med sådana i min 67:a.

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

3

Håller med Peter fullständigt men ibland verkar det vara en sport att få bilar så högljudda och okörbara som mörjligt men då är det bättre med solida fästen.  ICQ/ab

Uruthan har dessutom en obehaglig förmåga att komprimeras och bli glappa.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

jag hade röda uretan i min ena bil , så här såg det ut efter 6 år (varav 2 i min ägo)
http://img832.imageshack.us/img832/3049/22767010150173160503796.jpg
har nu de sk "rhino"-fästena sedan ett par år tillbaks och de funkar riktigt bra (har 96 bhp på bakhjulen).
kan väl tillägga att jag kommer montera dessa rhino på mina andra bilar när det är dags för byte då man aldig vet var en motor kan hamna ICQ/ab

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

5

Då kör vi original eftersom de inte är nån trimmad motor dessutom så behöver den inte låta mer än den gör. Tack för input.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name