Jag försöker få igång en GE typ 4 motor som stått i 10 år. Problemet just nu är att en rått familj tyckte att motorn var en bra plats att bo på. Visserligen så är det en camping buss från -77, så det kanske man får räkna med. Efter att ha plockat bort insprutningen och gjort rent så inser jag att det skulle kosta för mycket att få igång systemet efter som att det är delvis upp ätet, och skulle nu vilja byta till förgasare.
Har läst lite om dubbla IDF 40 (alt. EMPI 40 HPMX), men vad jag förstår så saknar de choke. Vi bor ju i ett rätt kallt land så jag antar att det kan behövas lite choke ibland.
Jag har även tittat lite på progressiva förgasare typ Weber 32/36, men jag är orolig att insugs kanalerna blir för långa och saknar uppvärmning. Är det någon här som kört med denna kombination i en buss?
Vilken skulle vara den bästa kombinationen för en 2000cc typ 4 motor. Det som är intressant är driftsäkerhet och ekonomi.
Jag skulle behöva få igång motorn innan jag kan se om det är mer som behöver åtgärdas.
/Daniel