1

Har monterat såna här på grabbens Typ 1
http://www.classicvw.se/stotstangsror-1 … ts_id/2777

Såg nu att de redan börjat läcka lite olja från flera av dom, finns det något man kan göra för att få det tätt?

Typ 3 Variant -65

2

Har du monterat dem rätt, alltså yttre röret mot motorn och inre röret mot topparna? Har du använt lite packningslim/motortätningskitt på yttre gummiringarna?

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

3

Alltså, jag tror du har rätt. Vi har nog monterat tvärtom, en riktig tankevurpa  ICQ/ac självklart ska de monteras som du skriver. Ibland funderar man hur man tänker  ICQ/ab
Men det borde väl gå rätt bra att fixa med motorn i bilen?

Typ 3 Variant -65

4

Urban T skrev:

Alltså, jag tror du har rätt. Vi har nog monterat tvärtom, en riktig tankevurpa  ICQ/ac självklart ska de monteras som du skriver. Ibland funderar man hur man tänker  ICQ/ab
Men det borde väl gå rätt bra att fixa med motorn i bilen?

Hej Urban
Det var synd att du köpte sådana rör enligt min åsikt
Det brukar böjasig av värmen och läcka
Min åsikt finns det bara två typer av rör som funkar det är orgnial och lundgrens
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke