1

Inte vetja jag men antingen är jag dum i hela huvudet eller så begrip jag rent utav inte...  ICQ/ad  Har satt en framvagsstomme med dubbla sänksatser i min -66:a typ 1. Sitter även sänkspindlar på den. Sänksatserna satt på stommen vid inköp , dom är i högsta läget just nu. Skulle vilja ha ner bilen lite till. Ja men då ställer jag ju bara ner den med sänksatserna , tänkte jag i min enfald.... Om jag har fattat sänksatsernas funktion rätt så ska man bara behöva lossa på muttern på den nedre insex bulten samt skruva insex nedåt då , givetvis på båda satserna. Då ska väl fjäderpaketet inne i stommen börja vridas efter...eller? Har jag missat nånting. Har aldrig pysslat med sånt här tidigare så , vad vetja...  ICQ/ab

VW typ1 -66
Das Auto Skellefteå

2

ja.

Bubbla -62
Buss -60

3

Vad är det du har problem med?

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Ja att den inte blir lägre när jag lossar på sänksatsernas ställskruvar....den verkar vara fast på någe vis.

VW typ1 -66
Das Auto Skellefteå

5

Prova hissa upp bilen och bryt lite i bärarmarna. Och kolla först så du inte har nåt genomslagsgummi som ligger och stoppar.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

6

Du bör nog lossa på muttern som håller den "övre" insexen också, den som går in i torsionsbladen, den muttern kan vara så hårt åtskruvad att den låser hela paketet, var så på min...

Det gick inte fort och inte blev det bra heller...

7

Risto skrev:

Du bör nog lossa på muttern som håller den "övre" insexen också, den som går in i torsionsbladen, den muttern kan vara så hårt åtskruvad att den låser hela paketet, var så på min...

Den ska också vara så hårt åtdragen... sen kanske (förhoppningsvis) har du ställbitarna även på övre torsionsrör....?

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36