1

Fick tag på två torkarblad 180mm (utan arm) till min -54:a men upptäckte sen att torkararmen på förarsidan var längre än på passagerarsidan och dessutom var bladet nitat fast, den andra sidan var det fäst med liten sprint. Kan armen vara från en nyare årsmodell eller skall det vara olika längd?

På passagerarsidan gick även bladet mot listen lite, men har sett på bilder av tidiga ovaler att en bladet inte ligger helt nere i "viloläge" utan står i vinkel några grader. Så jag antar att det löser det hela?

Här är en bild jag hittade:
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/291674.jpg

Tacksam för svar av de som vet!  ICQ/ag

Typ 1 Split 1950, Typ 1 Oval 1954, Typ 1 Mango 1960,
Porsche A111 Allgaier 1955, Grålle 1953

2

Kan inte svara på din fråga men fy f*****n vilken fin bil du har ICQ/ae

Gammal kärlek rostar aldrig........eller?
Typ1-65           soltakar'n
Typ1-59 ---->57 soltaksobjektet

3

Ja, jag hade gärna ägt den bilen på bilden också... men som jag skrev så är det bara en bild jag hittat (på nätet)!  ICQ/ae
Min är lite... hrm...mer begagnad.

Jag gick ut i garaget och filade bort niten  från den andra armen och satte ihop det och fick det att lira bra, så jag är nöjd även om det inte blir några svar i denna tråden!

Typ 1 Split 1950, Typ 1 Oval 1954, Typ 1 Mango 1960,
Porsche A111 Allgaier 1955, Grålle 1953

4

bra see till får ut 54an nu ! ICQ/ag

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

5

Ska köpa en ny stooor kompressor och ett nytt slangpaket till svetsen snart, sen j-a ska det lagas rost!  ICQ/ag Default/smile

Typ 1 Split 1950, Typ 1 Oval 1954, Typ 1 Mango 1960,
Porsche A111 Allgaier 1955, Grålle 1953