pompejus skrev:Idag hyllar vi vår egen Plåt-Messias Michael på hans 50-årsdag...Hurra och tack för din fina tråd!
X2
X3.grattis!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Bay-be blue -73 RHD campingbuss (Barndoorwannabee)+ andra proj.
Sidor Föregående 1 … 62 63 64 65 66 … 106 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
pompejus skrev:Idag hyllar vi vår egen Plåt-Messias Michael på hans 50-årsdag...Hurra och tack för din fina tråd!
X2
X3.grattis!
Grattis michaelth ! 

Grattis, grattis
Grattis Michael !!
Grattis
r
Grattis 
Grattis, och välkommen in på döhalva

Grattis från en trogen smygläsare av denna tråd!
Är som alla andra imponerad av dina kunskaper o kluriga lösningar!
//Johan
Tack Pompejus och ni andra, mina kära "läsare" dvs anleningen till att jag skriver.. Utan intresse vore det ingen mening att skriva..
Varför inga update.
. Man kan säga en mindre vila. Blev lite mycket ett tag...Del pga festen förra helgen, sen visste jag att en resa till hem ön skulle genomföras. Mao där e jag nu
skall förbi vwestin och hämta ett par splittbuss dörrar i renoverings bart skick som skall vara till min blivande pickupp bygge.. Dvs den bay Eh som jag fick hem häromdagen.som blir splitt dubbelhytt special.
Till busen, Har klippt plåt och funderat över hur sickning av främre hjulhus skall bli.
Nu när jag såg fint polerade cockie cutters, blev jag sugen att kanske ha dom jag har, på bussen..iofs är inte mina sååå fina.......men bevisligen går det att ordna...
Så nu hägrar utflyckt med tårta och kaffe.. So long my friends!
/Michael
Det är dig väl förunnat..passa på och njut med de kära,viktigare än allt annat.. 
Grattis till dig!
Grattis!
Stort grattis!!!
Du är välkommen på en kopp kaffe och ett par dörrar
Dock inte innan två i morgon för vi är på fårö o campar lite med bussen. Hoppas du får en trevlig kväll
Hipp hipp hurra hurra hurra hurra grattis PLÅTGUDEN 
Ja grattis 
Grattis! ladda nu upp så du kan kötta på stenhårt på bayarna! 
Grattis ....men nu är de dax att sluta fira
... Vi vill se & läsa mer om ditt grymma bygge 
Grattis! 
Grattis i efterskott.... Hoppas att allt firande gick bra..
Med vänlig hälsning Sinon
Grattis ....men nu är de dax att sluta fira
... Vi vill se & läsa mer om ditt grymma bygge
tack ni alla för grattulationerna..!!!
Fira o fira...
har fakriskt hållt mig nyckter.. men R&R (Rest & Recreation) e viktigt
Sen att det blev en mini semester, och besök hos min kära mor på gotland var ju trevligt.+
Att vi hedrade vår käre far som begravdes för ett år sedan! Rest in peace! Mannen som är anledningen, till att jag kan göra saker med mina händer! och en mycket älskad pappa!
Var ju även hos Vwestin och hämtade 2 köttakroks splittdörrar, av äldre model, som från början varit militära dörrar, och som vid ett senare stadium i livet, varit rekvesita i en Visby bar
förmodligen någon utsocknes krögare, som fixat stämmning, medels dom.
en gummiplupp på vänster dörr tyder på dubbeldörrar , och troligen monterade på en buss/panel..
har hela tiden tänkt att jag ville ha dörrar med just dessa handtag.. så nu slipper jag modifiera mina -66 dörrar.. dom blir bra till min pickup!
Tyvärr e dörrarna "pimpade" med äckel färg..
Att transportera dom med bil full av packning och hundar .. var lite speciell, så ett par brädor på tak bågarna med spännband fixde det.
Väl hemma i Blekinge idag, blev det tvätt av dom såphala slemmiga dörrarna..
Började demmontera v dörren.. stjärn skruvarna till rutramen, fick borras bort, men resten lossnade som tänkt...
Nederdelen av ramen e deformerad, efter att någon plockat bort ena glaset.. så en viss riktning får genomföras..
+ att alla gummilister e riktigt nerkletade med vit färg..
En speciell sak med denna dörren, e gångjärnen e fast skruvade
.. en platta ligger på utsidan av gångjärnet med fastsvetsade bultar sen en innre platta med 3 st mutter. känns smidigt då man därigenom kan schimsa in dörren.. man ser lite av den nedre plattan på denna bilden, den andra bilden e suddig och jag känner inte för att ta en ny nu. här ser man rosten som finns.. i nedre botten av dörren..+ lite till på vissa andra ställen.
Slipade/skrapade ytterskinnet rent.. man kan se hur dom kladdat på färgen över rosten.+ lite spackel på vissa mindre bubblor.resten får blästras senare.
dörrarna kommer att få baylås då dom dels håller dörrarna säkrare , och e enklare att el låsa.e ju en enkel regel på dessa tidiga dörrar sen blir det bearclaw lås på senare bussar. bla på mina 66 dörrar och på bay. . blir ju centrallås i bussen vad det lider.
tyvärr sitter låsbläcket i bay stolpen för högt upp. mao måste det flyttas då inte låset funkar att sättas så högt i dörren.
men mer en annan dag.
/ Michael
Föresten fick ett paket från min kära storasyster med man..
då dom känner min passion för bilar fick jag en buss.. tyvärr hittade dom ingen från -63(mitt födelseår) och inte heller i skala 1-1 utan
modell ser inte skalan men den e 115mm lång..
och bland många andra trevliga saker en bok med den tyska titteln "Mein cooler Caravan"
hittar den inte med bild på adlibris.. en trevlig bok om husbilar.. dock inte bara vw..
http://www.knesebeck-verlag.de/neuheite … r-caravan/
hur som trevligt att få.
Behöver ju inte varit dubbeldörr, mer troligt att den hade lastdörrarna på den sidan som nästan (förmodligen alla) alla svensksålda hade vid den tiden
En sån modell har jag med, jag och grabbarna har kört så in i h-vete fram och tillbaka till varann, din har friktionsmotor va? 
Behöver ju inte varit dubbeldörr, mer troligt att den hade lastdörrarna på den sidan som nästan (förmodligen alla) alla svensksålda hade vid den tiden
En sån modell har jag med, jag och grabbarna har kört så in i h-vete fram och tillbaka till varann, din har friktionsmotor va?
ja givetvis menar jag att det sitter dubbla dörrar på v sidan ..inte dörrar på båda sidor av bussen..så kanske fel uttryck då..
eftersom det inte e någon gummiplupp på h sidans dörr...
Ja friktions motor.. enligt ask -62 års mod.
Postler Souvenir Edition...
Tack för en helt underbar tråd. Hittade den för ca en vecka sen och har varit helt klistrad vid datorn.. Så där försvann min viktiga mek tid haha.
Stort grattis i efterskott
Kommer att bli trevligt att följa både detta bygge och dina nästkommande byggen, längtar lite tills ni sätter igång med T1-56 an..
Med vänlig hälsning från Hallandsåsen.
Sidor Föregående 1 … 62 63 64 65 66 … 106 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Bay-be blue -73 RHD campingbuss (Barndoorwannabee)+ andra proj.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.