Thomas Å skrev:Sluta aldrig! Snälla! 
Nja inte än i alla fall, har inte gett upp bugrun men
.. vem vet kanske inte hinner..
Handy skrev:
Oj jädrans här händer det grejer.. intressant !! Hade jag inte haft så in i hel...e mycket att göra så hade jag kommit på besök.
ja du e välkommen när/om du får fritt..eller kanske det blir en sväng med bubblan i sommar??
Så frun e borta och jobbar, och jag på hundpass pass.. men hann med att smita ut några gånger mellan långpromenaderna
..
Spacklade v sidan lite lätt..så gött att limma fast plåtar och slippa deformation och sönderbränt efter svets..

plockade fram min gäl-plåt och köttade bort kanterna. hade vikt dom innan för att hålla plåten plan vid gäl bankningen.. märkte på tidiga plåtar att dom gärna deformerades utan den vikta kanten. men nu skulle dom bort.

kaross sidan med hålet efter tanklocket..

som innan, kapade upp, slipade rent, och falsade till en kant. plåten fick en svagt böjd fals, som krymtes till lämplig radie..
sen primer och lim.. fick förutom svetsklämmor i falsen, sätta både magneter och en liten hävarm, för att hålla övre hörnan i spänn.

Då en skärmkant /nedre kaross sida behövdes till höger sidan tog jag fram en förut rullad plåt.och ritade på lite väl valda linjer...

Sen kötta, och bulta mot skärbrädan
och en regel, tills resultat uppnåddes..

Att krympa falserna på en dylik plåt e en bitsch.. ballansera i luften sen krympa lagom.. har en tunn plåtremsa som jag gjort till mall på karossen, som jag kollar plåtarna efter.
Här mer eller mindre färdig.. blir att slå en fals i framkant senare.. men limmet härdar vid gälplåten, så annat fick göras imellan...

sidodörren.. med som vissa initsialt konstaterade en ruta i..
.. bussen var en panel.. men köttad
för rutor. så även dörren
Riktigt så vill jag inte ha det..

En gammal rutram från skogsvraket letades fram.. alldeles för dålig, men duger som mall/byggställning.

Rutan ur, och den såriga kanten blottad där dom yxat.. ser fördjävligt ut
.. insidan doldes av en rundad glasfiber kant..
kanske inte blir denna plåten med märket i.. men en liten ruta i framkant blir det..

konstaterade att limmet var hyfsat torrt, så magneterna togs bort
trångt, så vidvinkel används..

Dock e det förtidigt att sätta dit nästa bit.
För dom lärde, e Binz ett begrepp. även det är e en påbyggare, som gör karross ombyggnader, och har gjort så länge, genom mitt jobb, har jag varit där i Tyskland på fabriken.. vi byggde innan Mercedes E klass ambulanser, som förlängts av dom..

En demoambulans för ett antal år sedan hade en go stol
suktade efter den från dag 1
Den svenska marknaden ville inte ha en sådan, med så mycket sidostöd..

Så den hamnade på en hylla i många år.. Tills vi i personalen fick handla lite" hyllvärmare" för lämpliga pengar..
Tyvärr har jag bara en.. vid tillfället kostade den ca 5-7tkr.. vet inte om dom för den ännu.. vore trevligt med 2 likadana..

Blir väl att bygga om en enklare Recaro, till samma stuk.
. men det blir en annan dag..
Natti natt nu e frun hemma och tystnaden råder..
/ Michael
Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(