Jadu Pompejus.. sitta i solen med mamma det e ledighet de..
Äppelträspalje hmm trevligt.. att små jobba e oxå vila.
Franke..hmm ja gissa de du...hela rambalkarna efter torrisionen e nya gjorda av mig.. balkarna har åkt med upp ..Med facit i hand borde dom stannat på original plats.. och kickats ner bakom tvärbalken som håller växellådan.. men det kom jag på försent..
blir lite dumt med dragkroken.. så jag letar efter en demonterbar som svänger upp mycket. sen får man ta bort den, när man skall öppna bakluckan..blir lite special udda lösningar när man köttar...
eller om vi säger så här.. dom kanske åker ner igen..
fast vet inte riktigt hur så det ser naturligt ut...allt blir inte rätt...
Idag vart det till större delen en vilodag.. men när frun försvann till jobbet smet jag ut en liten stund. och tittade.. var och sparkade och mätte på en bayframvagn så nu jobbar hjäääärnan lite..
men än är inget köttat.. men tankarna involverar hydraulik " Franke" supersänkgavlar och min buss.
say no more.. blir nog inga bilder på det innan jag har kommit en bit.
så.. vad annars..
På Elmia brukar en firma vara som heter kaktus produkter.. 2 äldre herrar som säljer slipmatterial. jag har handlat av dom 2 i säkert 10 år.. så även denna gången.. om även det bara var 50 kapskivor.. 1 mm tjocka.. skall ju kötta lite till..
Mycket av det jag gör börjar med ett halv fabrikat.. sen får det vila tills jag applicerar det.. eller kommer på bättre tankar.. ibland går det fel och görs om andra gånger funkar original tanken.. som i forskningen Trial and error ,,gör om
gör rätt
...
hade innan gjort valsade plåtar som kommer täcka in dom hål som slarvigt köttats i mina kaross sidor..
ritade ut en svag radie och böjde till en kant med fals tången fram och åter lite i taget sen blev det krympning med krymp och sträcken.. gjorde först en provremsa i 30mm bred plåt som en mall för sidoplåtens kant.sen krymte jag plåten tills mallen passade, kommer att limma fast den på utsidan av karossen med 2k karrosseri-lim. hjulet nersvängt i hjulbytar läge.. ser lite bissart ut men den körs ju inte såhär..
Skärmkanten e lite på hold änsålänge, konstaterade dock att hattarna över torrisins stavarna lätt går in..
Tog en mindre plåtbit, ritade av radien av skarven.. böjde till en fals. man ser hur jag misslyckades med vikningen och bankat skiten ut den första plåten.. ser dock värre ut än vad det e.. jaja spackel löser det..
kapade till med lite överlapp, krympte till kanten, och rullade lite i engelska hjulet så det blev lite krumm..
denna bakre plåten kommer jag att svetsa fast,sen när den främre sitter fast limmad..
kommer bli bra när sovavdelningen e soltät gillar mörka sovrum, vem fan vill sova i ett växthus??.
.. men kanske skulle göra lite gälar för ventilation under takkanten...hmm
ja ja nu blev det inte mer buss plåt i kväll, har gått och sneglat på ett 300kr "ormbo" på hyllan, drog även fram en skrot turbo.. från kompisen gammel Passat. Den rasade, och efter bytet sparade jag den, för att ev kunna malla med den..
ja jag vet det e rörigt i min skapar lya..
Blir att kapa och kötta en del i rören, men det skall väl gå.. måste bara hämta fram en skrotmotor att bygga runt.. men det blir även det en annan kväll när jag e inspirerad
Om man tycker denna turbon e liten.. så såg jag en riktigt riktigt liten rackare på Elmia i en monter..
"Nano turbo"..25-80 hästar mellan110-500kubik.. mini sas, jämför med min tumme..
Så nu go vänner e det kväll, e ju en lönejobbar dag i morgon..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
kul att snacka med dig på Elmia och höra lite av dina framtidsplaner med bussen.
jag vågar inte räkna hur många man gör av med tycker dom knäcks mer en dom tar slut, men du köttar nog mest på detta forum så det är klart att det går åt