1,376

Snyggt! det bästa att det fabriksmässigt ut det och det älskar jag ICQ/ag  måste bara se den live när den är klar om något någonsin blir helt färdigt ICQ/ad  kan bara se till sig själv ICQ/ae

1,377

Duttig du ICQ/ag

1,378 Senaste redigerad av michaelth (2013-02-23 08:01:34)

Upps, tråden håller på att kallna. ICQ/ac ..
Det vart inget garage jobb i går em/kväll.. bara slappade..kelade hundar och tog det lungt. tittade lite i garaget och fintänkte..  ICQ/ad
Seeeeen...låg och grunnade jag hela natten på div problem/frågetäcken... ICQ/an ..

Bla. var jag rädd för att inte få bort hjulen, utan att skava tränga bort dom. vill ju ha möjligheten att ha ganska så höga hjul bak.inte bara eltejp på 14 tummare..

Efter det vart jag fundersam över drivaxlar, dvs om behöva korta, förlänga eller vad ??? ICQ/an .. iofs allt e gör-bart. men slipper man e det ju trevligare. ICQ/ad ..

Sänkning. jag vill kunna lägga bussen på schassiet.   ICQ/af dvs slamm that bitsch ICQ/ae .. så konstruktionen bör vara, så det blir möjligt. att framvagnen inte e i det stadiet än. ICQ/am ... e jag medveten om ICQ/ac  Men det jag gör, vill jag så lite som möjligt behöva ändra.. ICQ/ad  går oftast inte så, men så har jag inte så mycket att kolla på heller..

Plats för växellåda/länkarmsfästen. var rädd det skulle bli tajt.. subba lådan skall ju oxå dit sen.. ICQ/an

Växellänkage /golvbalkar kopplings vajer,osv...

Handbroms vajer/vajrar.. ICQ/ad

Hjulhus/mina luftintag till motorrummet/hjulhus/konflikt..

stötdämpare/luftfjädring.. dvs en dämpare som klarar hela rörelsen.. eller en kortare som man demonterar vid hjulbyte... ICQ/ad

Så tankarna snurrar.. men efter att frun åkt till jobbet  i morse.käkade jag frukost ,tog ut hundarna på en långpromenad.. jo jag var ledig idag.. ICQ/ag
Därefter blev det fundera i garaget.. Hängde dit växelådan..
Tog torrisions ändklumparna och modifierade för bättre rörelse.. ICQ/ad
Före..
http://forumbilder.se/CDD0E/img-9977.JPG
Efter köttnings attack... ICQ/ag som faktiskt gjorde mycket skillnad i rörelse..
http://forumbilder.se/CDD0E/img-9978.JPG
konstaterade att om jag hissar fullt, så fastnar hjulet i hjulhuset, innan svingan krockar med dom nya rambalkarna,
Däremot såg jag att när svinga/svärd e ihop monterade, med extra förstärknings plåt, kan det bli en konflickt med rambalken, i max hissat läge.... blir en av-växling in till halva tjockleken en 15 mm in i bredden.. under en stäcka av ca 15 cm.. tur jag inte svetsat dit boxnings plåtarna, på insidan än... ICQ/ag

Monterade en länkarm, och ett hjul  .. i nedre läget ca 35 cm frigång under bussen ICQ/an
http://forumbilder.se/CDD0E/img-9979.JPG
och hissade upp. ICQ/ag  ca 3 cm frigång under bussen med o modifierade hjulhus.. ICQ/ad
http://forumbilder.se/CDD0E/img-9980.JPG
växellådan e inte symetrisk.. så den ligger ganska så nära inre länkarmsfästet, på v sida.. blir lite bortkapat på insidan.. backhjuskontakten kryper in i fästet, med vinklade kabelskor funkar det ICQ/af skall svetsa fast ett fäste för bromsledning och en jordpunkt ovanpå.
http://forumbilder.se/CDD0E/img-9984.JPG
Svinga i hjulhuset utan hjul.. e konflickt  mellan svärd/rambalk.. i detta läget e nog bussen om hjul monterat liggande på rambalkar Default/lol ...
skall kapas ut enligt tusch stäck..
http://forumbilder.se/CDD0E/img-9982.JPG
Demonterade resten av porsche bakvagnen.. muttrade bort den andra svingan. krängnings hämmaren  med fästen,som skall fast i bussen ICQ/ag  och kapade ut h sving fäste efter intärn stagning.. slipade rent.. ICQ/ad hade väntat med detta för att kunna ta mått.
http://forumbilder.se/CDD0E/img-9992.JPG
Har ju funderat på drivaxlar.. så nu blev det att mäta. jag har helt kallt räknat med, att kapa korta och svetsa ett par.. men nu såg jag.. om jag använder bay drivaxlar så e dom lite för korta.. Porsche 944 e mycket för långa.. så.. antingen korta P varianten.. eller svarva ett par ringar och montera med längre bultar... ICQ/ag blev med ens mycket lättare..
ingen bild.så det har förmodligen inte hännt.. ICQ/ad
Växel länkaget.. måste fixas.. så bultade bort knutaxeln från 1303 styrväxeln...
http://forumbilder.se/CDD0E/img-9986.JPG
Knutarna e gjorda med ett klämmförband som klämmer ytterst lite över splines.. så jag svetsade fast en lång mutter över ett hål jag borrat. och Gängade m8 för en stopp skruv.
Då den förbindande axeln var lite lång kapade jag bort ca 45mm och fogberedde och svetsade ihop..
http://forumbilder.se/CDD0E/img-9987.JPG
växellådans ingående växelaxel e 15 mm grov.. det splinsade hålet i knuten ca 17mm . klippte en remsa 1 mm plåt och böjde runt en 15 mm axel.. med hål för stoppskruven hålls den på plats.
växelröret e 18 mm så med miljonvarvaren slipades ut. röret sattes i neotralläge , och skars av.. växelknuten träddes på, låstes med bult och verkar fungera i torrväxlings läget ICQ/ag   ICQ/ag .. tar isär och fyller röret med en axel.. även flex kan skönjas så en bakre lagring kommer att göras.
http://forumbilder.se/CDD0E/img-9991.JPG
Stötdämparna... Default/yikes
Idealet vore en lång dämpare,  som klarar hela slaglängden.. om man använder originalet.. sätter ett fäste upp i tankutrymmet så kan den funka.. Men med en kortare så blir det att demontera innan hjulbyte..
http://forumbilder.se/CDD0F/img-9989.JPG
Den långa = Bay bak den kortare blåa = Bay fram.
Den svarta dämparen.. en något kortare gasdämpare..
Luft dämparen.=Subaru.. ICQ/af
så detta hanns med.. känns bra att kunnat konstatera allt detta..
Over and godbye./ Michael
Ps ganska så häftigt hur låg bussen blir i toksänkt läge  ICQ/ae ..Ds.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,379

Är trött i ögat så har inte orkat läst men kollat på bilderna i alla fall....
ska läsa imorgon !
Ser riktigt bra ut i alla fall !
Good Work Man !  ICQ/af

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

1,380

O la la, nu börjar det verkligen hända något igen!! bra jobbat, och skönt att slippa tubba ICQ/ab  fiffig lösning på växelförare ICQ/ae 

Tycker inte du ska leta efter längre dämpare det är ju en lätt mach att bara lossa undre bult vid hjulbyte/punka,+ mindre utgifter  ICQ/ag

Verkar som min kommer se ut som ett höghus jämte din ICQ/am  ICQ/ad

1,381

Man blir bara matt när man ser hur mycket du får gjort och hur bra det blir...härlig uppdatering! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

1,382

Hejsan vid frukostbordet.. smyger väl in en mindre update..förra veckan, fredag var jag ju hyfsad aktiv. ICQ/ag .
Så givetvis stannade det av på lördagen med IKEA inköpsresa.. Frun glad. ICQ/ad . och söndagen gick jag och fiiintänkte.. liksom måndagkvällen..
Problemet e jag e inte helt klar över dom bakre stötdämparna.. så fler rotades fram.. ICQ/ad ja jag har ennu fler..ytterligare en dämpare från en Mercedes.. liksom e highjacker dämpare..
http://forumbilder.se/CDDCU/img-9996.JPG
Jag e kluven över vad eller vilka som kommer att användas. Därför så kommer jag att svetsa i flertalet hylsor genom rambalkarna. då kan jag antingen sätta fast dämpare med en bult eller bälgar i en genomgående bult eller i ett fäste av lämplig sort... ICQ/an
letade en bra stund efter lämpliga rör att såga hylsor av.. nu skall "bara" possitionerna bestämmas.. ICQ/an
Igår på jobbet rullade jag till ämnen till nya hjulhus bak.. mina e ju för korta i framkant och bakkant.. Att då skarva med  plåtbitar känns dumt. och höjden i hjulhuset e ju lite klen  ICQ/ae ..
Rullade 2 plåt remsor, slog en bock, krymte i pulmaxen..på jobbet, avslutade med 3 rillor i sik&falsen.. e ju så smidigt med en motor driven..
Tyvärr rätade sig hjulhusen , så en viss extra krympning får vidtas..liksom inpassning. nej dom e inte exakt som original.. utan bara lite kvickt rillade.synns ju endå knappt, när dom sitter monterade..
http://forumbilder.se/CDDCU/img-9993.JPG
http://forumbilder.se/CDDCU/img-0002.JPG
Mitt växellänkage var inte helt optimalt, efter min ombyggnad... Sååå en viss justering vidtog i kväll. en stump 15 mm axel stackt in och svetsades fast i röränden.. med ett hål borrat för stoppskruven.
En klump "nylon" eller liknade plast hämtades ur gömmorna.=kontainer fynd. ICQ/ae  sågades, borrades, gängades, 20,5mm liksom en bit rostfritt stål som hålades..
när allt var klart ångrade jag mig, och minskade ner plast klossen.så den rostfria plattan tittar ut i bakkanten....
http://forumbilder.se/CDDCU/img-9994.JPG
jag vill inte att det gamla växelförar röret skall glida i klossen.slitas och rosta.. 
Tog en bit 0,7 mm rostfri plåt, bockade den runt en bit 15 mm axel..
http://forumbilder.se/CDDCU/img-9995.JPG
Nu påstucken på röret/fastloppad sitter den stummt.. + att den ger den ett visst slitade skydd.kommer låta den glida torrt. ICQ/af . om man smörjer blir det som slippasta av damm osv...

Svetsade fast den rostfria plattan i hattprofilens kant..

http://forumbilder.se/CDDCU/img-9997.JPG
Genast blev växlandet exaktare..  förmodligen får jag bygga om hela skiten när det blir dags för subba motor/låda senare.. men tills dess funkar det nog.
Höger  sving fästet... nu blev det äntligen av att svetsa fast det. liksom slipa till lite frigång för växellådan.. var drygt som få att fixera i , tror jag i rätt läge.... så att bägge sidor blir symetriska.. en hel hög profilrör och mätdon användes..
Men nu sitter dom där! ICQ/ag
http://forumbilder.se/CDDCU/img-9998.JPG
Avslutade kvällen med att hänga dit bägge svingorna ... ICQ/ag
http://forumbilder.se/CDDCU/img-9999.JPG
Lite hänt ICQ/an  men mycket kvar..  ICQ/am  men att fuska ihop bussen e inte aktuellt. allt går att göra bättre ICQ/ad  men även sämre.. ICQ/ac
vem vet när det händer något matnyttigt nästa gång.. dagsformen, får avgöra ev garage intag.. så e det!
/ Michael

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,383

Kan tyvärr inte se dina sista bilder. men du gör ett grymt bra jobb med bussen  ICQ/ag

Old member of Westbo aircoolers
Gnosjö

1,384

Grymt jobb du lägger net på bussen   mäkta imponerad

(Bilderna funka för mig.)

1,385

Härligt..nu är jag lugn igen.. ICQ/ab Det flyter ju på bra för dig,men rätt,ingen stress när det gäller att få grejorna på rätt plats,det är viktigt med hjulupphängning att det stämmer och att det är riktigt svetsat mm.Ser ut som fintänket burit frukt.. ICQ/ad Kör på i samma stil så sitter vi snart i kvällssolen intill grillen med varsin pilsner på BR.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

1,386

No stress.. de e melodin...
synda lååångsamt så får man mer glädje av det.... ICQ/ad
så det har jag gjort.. fintänkt grunnat och så.. igår gick jag ut i garaget igen..  jag har ju konstaterat att vid full sänkning blir det mekanisk  kontakt mellan svinga med förstärkningsplåt och rambalk.. jag ville inte minska ner balkens totalsystem höjd ..så en viss urkapning blev det..
köttade bägge sidor men här vänster..
http://forumbilder.se/CDKTH/img-0004.JPG
blev en ny liten bit som masserades innan i svetsning. man ser på original balken en liten sväng in som jag gjort för frigång..
http://forumbilder.se/CDKTH/img-0003.JPG
och färdig v sida.. detta ser simpelt ut men tar endå några timmar med fundera kapa passa in svetsa från bägge sidor sen lite slip..
http://forumbilder.se/CDKTH/img-0005.JPG linjen är för att visa torrisions ytterändens vinkel. sen likadant på höger sida....
blåste på kallgalv på alla nya svetsytor på insidan..
.. detta var i går..
Idag tänkte jag mig,  ihop med balkarna.. men innan det mäta/prova ut var skall stötdämparna sitta, och var genomföringar för kommande luftfjädring, genomslags gummi osv.. tillslut blev det 4 hylsor förutom stötdämpar hylsan.. så.. porra porra... och kapa slipa rör hylsor.. (har varit ett instegs handtag från en MB sprinter)..dvs röret.. ICQ/ad observera den nya "skärbrädan" under.. den gammla föll sönder efter ihärdigt porrande/kapande i den.. ICQ/ad
http://forumbilder.se/CDKTH/img-0007.JPG
Nu kunde innersidorna av balkarna eldas fast.. rensade hålen (8,5mm) från färg och slipade på alla pluggsvets platser.. sen full märla.
http://forumbilder.se/CDKTI/img-0008.JPG
Även torrisions gaveln svetsad,  vart trångt men det gick....
http://forumbilder.se/CDKTH/img-0009.JPG
http://forumbilder.se/CDKTI/img-0010.JPG
Använde mig av en lång gängstav för att få hylsorna att linjera sida till sida.... hålen gjordes överstora så hylsorna sitter fast med rikligt svets...
http://forumbilder.se/CDKTI/img-0013.JPG
Nu var det dags för det tråkiga jobbet att slipa rent allt..  ICQ/am
Behövde lite motivation..  svetsade fast motor rumms golvet i karossen.. ja jag skulle gjort det för lääänge sen.. sen kapade jag bort v hjulhus ICQ/ae  monterade v. svinga /svärd och stötdämpare.. med ett halvstort 205*65*15 hjul.. vinterhjul... ICQ/ae tada.. inta lågläge. ICQ/ag .. det blanka e en profil som sitter under tröskel kant.. dvs jäms med underkant på schassiet... ICQ/af
http://forumbilder.se/CDKTI/img-0016.JPG
Behövs inga centrumkapslar på dom fälgarna.....
http://forumbilder.se/CDKTI/img-0017.JPG
http://forumbilder.se/CDKTI/img-0018.JPG
Ja givetvis behöver hjulhuset tubbas...4-5 cm ca.. ja jag vet fronten behöver oxå komma ner... ja jag vet det... ICQ/ad

http://forumbilder.se/CDKTI/img-0019.JPG
Kallskuret.. ICQ/ae  med plåtsax.. inte slutgiltigt form...
http://forumbilder.se/CDKTI/img-0020.JPG
Oköttad h sida..
http://forumbilder.se/CDKTI/img-0021.JPG
Använde mig av gasdämparen jag handlat innan.. i alla fall i nuläget... ICQ/ad
http://forumbilder.se/CDKTI/img-0022.JPG
Dämpare i full komprision.. även rambalk slipad..
http://forumbilder.se/CDKTI/img-0023.JPG
Jamen jamen nu säger den kloke i församlingen ..så lågt kan man inte köra.. nämen parkera. ICQ/ad .I fullt utskjutet dämpar läge..190 mm frigång
tänker mig ca 120-130 mm ride hight.. bör räcka för dom flesta hinder..
http://forumbilder.se/CDKTI/img-0024.JPG

Gamla hjulhuset...  tunn äcklig knölig plåt... som till råga på allt e för litet... bort bort...
http://forumbilder.se/CDKTI/img-0026.JPG
Blivande nya...1mm härlig ny plåt.. bra skit..!!
http://forumbilder.se/CDKTI/img-0027.JPG
som innan nu får tiden utvisa när jag fortsätter.. hepp go vänner!!
/ Michael

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,387

Nu använder jag mig av datorn men ser inga bilder Default/hmm
Säkert forumbilder som har någe fel får vi tro...

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

1,388

Fränt ICQ/ab

1,389

Vilka grejer du gör ICQ/ab

1,390

Bravo!

S

1,391

Kanon ! Du kör hårt som vanligt !:)

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

1,392

Ser ju bra ut.

1,393

Bra köttat ICQ/ab

1,394

Efter lite datorstrul på morgonen kunde jag äntligen se din uppdatering..en härlig sådan!Man blir ju nästan tårögd av resultatet,blir verkligen jättebra och dessutom med"factory-look" vad kan man mer begära...möjligen att tiden går fort till nästa uppdatering... ICQ/ad Keep up the good work,vi hejar på! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

1,395

Imponerande
man blir trött bara att titta på, ändå gör man det  ICQ/ag

Jag  bara med ett västerås besök och tre timmars rostlagning i helgen (NÄ inte på cabben). Default/hmm

"ljushuvud"

1,396

Tack mina vänner.. Update. Nja jag måste känna mig upplagd för garaget annars blir det ännu mer fel.. Gör ju sådant titt som tätt.. Tyvärr är fruns bruksbil, en helt fantastskt trevlig slitvarg.. Nu efter 13000 mil. Med ett fel..
Efter en stund  typ 1-2km börjar den låta som en skrikande generator rem.. E multiribb.. Har haft remmarnalösa och kännt på alla trissor
Utrustningen e servo styrning ac och generator +en spänntrissa.. Misstänker den senare.. Iofs har inte bilen rullat så långt.. Trist jobb då jag vill bygga buss. Så där har jag lite kvälls pyssel.. Trist när felet inte e där hela tiden. Skall se och köpa nya remmar i kväll och börja där.
Så alltid finns det något.. Men måste börja montera mer plåt på bussen.. E så öppen planlösning nu... ICQ/an
Tills senare.. Om någon har tankar angående fruns Yaris.. Skrik till
/Michael

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,397

Vattenpumpstätningar kan låta en del...

1,398

Falskt allarm.. frun tyckte ICQ/ad  "det låter hela tiden"..osv..... Har idag beställt nya multiribb remmar.. kollade... my bad,, ingen spännrulle, ICQ/an  det var vattenpumpen. jag hade inte kollat så noga innan... syntom skriker till av belastning typ mycket vevande med ratt, mycket elbelastning.. osv.. sen tystnar det fort igen.. remmarna har nog suttit där i 13000mil... så hoppas nya fräscha remmar löser detta.. e inte orolig att frun får haveri.
När jag körde med öppen ruta var bilen tyst 99 % av tiden.. och remmarna ser hårda blanka o fina ut.. ICQ/an
hoppas på detta löser saken.. ingen lust att böka plats i garaget, för en sketen bruksbil..


Buss..
Gjorde en kartongmall på innergaveln av bakre hjulhusen  ICQ/ag .. så i morgon Em/Quell..kanske garage meket fortsätter  .... ICQ/ae
Over and out! / Michael

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,399

Leverans dag  ICQ/ag ...
Först fick jag hem en lev,  en Bay Dh sidodörr. Tack Micke W för det..
Jamen vad skall jag med det till ?!? ICQ/ad .. Blir till ett kommande projekt.. dvs min blivande Bay Eh. lik som skall konverteras till splitt Eh/Dh speciale.. ICQ/af
Ja jag vet att Bay och splitt sido dörr, skiljer sig åt.. Men det e ju hyfsat enkelt när jag bygger speciale att fixa det....
Här den "Nya" fina dörren jämte en sliten Splitt 66 dörr.. med lite användbara saker kvar på..
http://forumbilder.se/CDL3R/img-0032.JPG
Och insidan
http://forumbilder.se/CDL3R/img-0033.JPG
Sen fick jag paket med en bit Tank påfyllnings slang.. från " Surfbum" Tack för det.. blir bra till min buss då "originalet" (vill jag tro... )var hyfsat torr ,stenhård och krymt..
http://forumbilder.se/CDL68/img-0048.JPG
Och så..var det min tur att leverera.. ICQ/an Igår gjorde jag en mall i kartong, av den stående plåten/gaveln för bakre hjulhus.. så idag klippte jag ut 2 bitar, och sickade lite i framkant..
http://forumbilder.se/CDL68/img-0035.JPG
knackade in en del av underkanten som en liten förstyvande kant.. dvs mer eller mindre som originalet.. slopade den lilla kickuppen för original stötdämparen dock..
http://forumbilder.se/CDL68/img-0038.JPG
Därefter blev det att kötta bort v sidans original gavel.. passa in den nya  lite snabbt.. krympa/sträcka till ett prefabricerat hjulhus och fästa ihop hela konkarongen med "Cleekos" Dvs tillfälliga "Nitar", på bilden skall lite av innertröskeln kapas bort, därav e hjulhuset inte helt rakt  ICQ/ac  .. sen måste jag skarva på lite plåt i ovankant.. ICQ/am
http://forumbilder.se/CDL68/img-0039.JPG
Innan ihop-svetsning kommer jag att placera gaveln på insidan av hjulhuset.. tror det blir lite snyggare då. vilket igentligen e oväsentligt.. ICQ/an
http://forumbilder.se/CDL68/img-0040.JPG
H sida original hjulhus...
http://forumbilder.se/CDL68/img-0041.JPG
Motor rumm V sida. en skarv måste passas ihop och svetsas i bakkant av hjulhuset...
http://forumbilder.se/CDL68/img-0042.JPG
Framkant invändigt.hjulhus..
http://forumbilder.se/CDL68/img-0043.JPG
..smidigt med "Cleekos"
http://forumbilder.se/CDL68/img-0044.JPG
Bakkant där plåten ligger omlott.. kommer att kapa med en 1 mm kapskiva genom bägge bitarna, sen svetsa ihop.
http://forumbilder.se/CDL68/img-0046.JPG
Men mer en annan dag/kväll..  e så förbannat roligt att börja montera plåt..   ICQ/ag
Hepp Michael

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,400

Förbannat roligt att se dina framsteg också...bra levererat på alla vis..ser att du fått(fått och fått förresten,allt kostar pengar! ICQ/am )lite pellets igen...i år har det gått åt en del(iallafall hos oss..varit kallt länge..) i vinter,och du har ju 2 ställen att värma...men är ju billigt ändå om man jämför med annat!I vilket fall,de där hjulhusen blir kanon och som sagt,mer factorylook än så där går nog inte att få till.. ICQ/ab BRA JOBBAT!!!

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..