Tack Franke!!
Jag e ganska så nöjd med hur det gått hitintills.även fast det blir vissa bakslag då och då...
Men måste försöka öka tempot lite.nej ärligt alltså, jag vill ha bussen besiktinggsbar. så jag kan göra det jag vill sen
. blir lätt att jag nördar ner mig i småsaker.. men e ju så kul.
Det finns ju en anledning till att jag gör detta.. jag gilar att fundera ut lösningar...
Nja..visst har denna typen av "bodydropp sina fördelar.. sen kombinerat med din supersänk framvagn.. e ju som du själv konstaterade trevligt med bibehållen fjädring.. och endå låg o rååå
Jag har funderat på vad "Rennsport" sa.. det e nog lämpligt att behålla den bakre delen av rambalkarna och nedre bakgaveln i originalhöjd. för motor rums luckans lås och för ev dragkrokar, i alla fall på en late bay..då får man iofs göra en halv c notsch... Nu behöver jag ju inte låset där då det blir min egen modell på baklucka.... Men att kunna montera dragkrok vore nice..har ju en passande för -73. men nu e jag i tanken att skaffa ett demonterbart drag , sätta en ny dragbalk som går ner i mitten. innaför karossen, med kroken ut genom ett hål. Det bör vara en modell som svänger upp en hel del, sen på utsidan. har inte riktigt kollat av modeller än. blir förmodligen att spana på parkeringar..
Den måste vara demonterbar för att kunna öppna min baklucka..
har sina baksidor att bygga som jag gör..
Var hos massören i em,öm.. så blev inget krälande på golvet i kväll.. men i morgon em planerar jag ett lite längre ryck.. eller några timmar i alla fall..
Apropå nörderi.. funderar ju tidvis över inredningen och annat ovesäntligt... den bör vara enkel "Plain", tidlös. lätt att hålla ren men inte för simpel.. Eftersom vi på jobbet, använder en del galon, valde jag ut några , Grön,blå och röd, från ambulansers inredningar föll bort
.. liksom några mjäkiga..
Däremot gjorde jag enkla prover på 3 gråa kulörer/strukturer en antracit och en svart.. för att få lite känsla på matterialet, klädde jag över en halvrund halvmjuk alu list ,

Denna typen använder vi för att täcka skarvar mellan olika matterial. filt ,nålfilt, galon, plast,lackerade ytor, när det behövs.
jag har ännu inte bestämmt om sidopanelerna blir i 1,25 mm alu som stoppas/kläds eller oljehärdad "massonite" eller plast paneler.
ganska så säkert e, att inredningen blir 2 färgad i fält. då jag gillar det. med en grå svetsad plastmatta på golvet.. e lite skadad av att jobbat som städare innan.. e trevligt att ha lätt städat..
jag vill ha det ljust men inte direkt avslöjande om det inte e riktigt rent..
svårt att se färgerna i skrivbords halogen ljus..från 2 håll..

Så nu blir det nog inget mer i kväll.. frun sover och jag tänker vila.vissa dagar e just sådana ..vilodagar..
jo det e säkert det finns faktiskt sådana..
,som i morgon jobbar jag bara halvtid
hepp / Michael
Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(