Jan-Iver skrev:Härlig blandning av gammalt och nytt i denna kärra. Blir spännande att se hur stolarna blir omgjorda och anpassade. Jag vill också bli våga sånt... Jag har en inredning från en golf 3:a men har inte vågat än.
jodu visst blir det en blandning allt.....
Att montera nyare stolar i äldre bilar e inte så knepigt, jag brukar göra en adapter av en gammal stol, på den nedkapade underredet sätter jag skenorna till dom nya stolarna, på det viset kan man när som återmontera original stolar, och dom nya e ofördärvade.. När jag behövt kötta i dom nya för att få dom på plats, rekomenderar jag starkt!! kläd av dom först, och förvara klädseln någon annanstans.. i allmänhet behöver man bara ta bort ryggstödet helt, och kränga av sits klädseln.. Oftast sitter den bara hakad runt kanten. ibland med trådklipps, om man inte har nya funkar buntband.. så bara ös på..
Jja. stolarna.. frun sa mycket riktigt: skulle du inte ha sätena från subarun..joooo
men..
Nåväl efter att jag köttat bort 2 fästen på stols monterings ramen, gick en att ställa in i bussen.. Det blir nog lite mod av pitschen, antingen genom ställbara beslag eller nya hål.. men det blir efter tubbningen av hjulhusen

Sen kan jag sitta på Rekaro stolen
Jag har bara stommarna till r&r soffan i garaget. skummet ligger i förrådet och klädseln i torrt förvar.
För att kunna fortsätta med sitteriet, måste en låda skapas för r&r beslagen och den skall ställas på ett obefintligt golv..
Jag har försökt att hitta en leverantör av en vänster styrskena-skjutdörr.. verkar inte finnas att uppbringa här i sverige..
jag började kötta bort fästen till vattentanken..gedigen sak ..till salu. passar mellan hattprofiler..
mycket dammig på bilden .. men blir lätt ren.

jag har innan handlat domkrafts fästen och utriggare+ ekonomi plåtar golv.. men hattprofiler.. det behövs..
enligt mina UPA mått e dom.

Så skall c om jag inte kan göra 12 stumpar, då mina bara e rostiga i ytterkanterna.. har ingen lust att byta hela golvet..
E lite rost längst sidorna./trösklar..
.bild innan tanken åkte ur..ful lagat med tjock jävla plåt för att hålla tanken..

höger fram.

höger bak.man ser ett plattjärn, som var till ramen som var under bussen för .. tja vad vet jag.. på ena sidan höll den tanken..andra sidan inget gjord i 25*25 vinkeljärn..kanske något krav pga hålet i taket..

vänste bak.

köttade lite.. får c kanske gör en ny vänster styrskena-skjutdörr låda.. orkar nog inte vänta på någon ev lev från england..

tröttnade på golvet och riggade upp en 17 tums fälg i önske höjden..dvs upp 140mm

eller en höjd till dropplistens överkant på 1630mm = en frigång med 100mm mellan framvagns gavlar o mark..
tyvärr har fälgen hel tokig ofsett..+18mm vore bättre med +55...
En licens svetsare i bekantskaps kretsen. tyckte det var inte omöjligt att byta nav..och göra ny hålbild.
blir lite fräsa svarva.. fast det gör inte jag.
även luftgallret blev köttat och inpassat.. blev att svetsa på en remsa längst ena sidan.. och knacka ny fals längst andra sidan..
blev mycket bättre tycker jag..vill inte svetsa fast fören jag har gjort alla bitar runt om..

Sen hade frun jobbat färdigt. Jag lagade mat, sen åkte vi och vecko handla o nu e jag här
hepp / michael
Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(