Tjaha många läser men ingen tycker nått..
ja ja helgen var ju lång men bara lite blev gjort..
Lördagen slösades bort med blomminköp.. svärmor 80 år.. ja ja blev en kristikors blomma till svärmor, hon blev mycket glad
.och en häng Petunia till altanen till oss,, frun blev oxå glad..+ en "blods droppe" Fuxia som jag valde ut
.. lite blom intresserad e jag oxå.. dom e ju så vackra..
ja ja firade tanten sen loreeeen.. sen vart kvällen över...
jamen idag då.. tja ambitionen var bra.. städade garaget 4 timmar.. tänk vad 2 månader med div pyssel stökar till..
sen stor servise på fruns bil .upp på lyften så den e redo för årliga kollen på onsdag.. efter det fick jag hjälpa frun med lite trädgårds jobb, gräva skotta jord osv.. plantera tujjor.......
sen blev det i alla fall ett liitet ryck..
kollade lite efter lås till bakluckan/motor luckan, blir nog att jag använder mig av originalet..
helt fantasi löst.. vill gärna ha konstruktionen klar innan plåten falsas på...
Nåväl "Franke" den gode mannen, och han tame laser skärande vän
, hade ju försätt mig med en DIY sänknings sats.. TACK FÖR DET!!!!!
Jag började med att markerade centrum linje på centrumen på mina svärd....

så köttade bort överskottet från centrumet, och fogberedde dom små plattorna för svets.. lämnade ca 1mm gods i mitten....

så kanske blir det svarvat i morgon annars på tisdag em.. får c vad jag hinner..
sen e det "bara" för mig att svarva/svetsa ihop "skrotet"..
köttade fram några plåt ringar till bakljusen i fredags em med plasman sen slipning klippa ytterkonturen o slipa dom runda.. så nu ligger 6 st ringar och väntar på att jag skall får tummarna ur, och ändrar press verktyget.. gjorde någon extra ifall jag misslyckas vid pressning eller efterföljande svetsning av monterings ringen dvs den som håller sargen mot karossen...
Vid garage städningen kom mina "gamla" motor luckor fram..
dvs bay motor luckan, neptun blå.som satt på bussen vid hämtningen . det finns ytrost men deffinitivt en bra lucka..
liksom splitt luckan jag köpte och skulle montera för min "Nya gammla look"..som ändrade sig till min nuvarande luck kombo.. som tyvärr någon "idiot"! rollat på utsidan, den har oxå ytrost men lätt att blästra ren sen e man hemma..
dom e tillsalu
Bay luckan vill jag ha lås cyl från, så den säljs utan.. splitt har lås men inget handtag..
kan ta fler bilder för ev. intressenter.. om ingen här e sugen gör jag en sälj tråd.. blir nog en del annat oxå vad det lider
...
splitt luckan över 500kr.+ ev frakt... då jag betalt en del mer o den e ett bra objekt. bay.. tja bjud.. blir väll inte så många fler okey ..

splitt luckan ser värre ut än vad den är, funderade innan om jag skulle ta bort färgen o göra den plåtren innan försäljning.. men får jag inte det jag vill ställer jag väl ut den i kallförådet.och då e det onödigt med plåtrent... vem vet kanske drar hem en splitbuss vad det lider
så nu blir det inge mera..idag..
men tankarna går vidare...
/ Michael
Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(