fy så trött man kan bli..
frun klagade att hennes bruks holk Tojytt Yaris var konstig i bromsarna..
ja ja upp på lyften bort med skrotet.. klossarna e lite tunna så jag åker till en reservdels nasare.. vi kan kalla dom mekonomen..
till yaris -01 finns det 6 olika klossar, det vet jag då jag försökt handla sådana innan. utrustad med reg nummer..suck. då fick jag svaret ta med en kloss..
lite stressad så jag hann inte kolla vilken jag skall ha innan avfärd från hemmet.. utan langar fram en beg kloss, han mäter grunnar och säger.. vi skall se om vi har dom hemma..
får fram en ask. jag ser att belägget är lite större.. plattan längre.. säger detta måste vara fel... nädå detta e rätt säger puckot.. förövrigt en herre äldre än mig och tillika ägaren till etablisimanget.. sedan flertalet år.. åker hem 8km.. tar ca 10 sek att konstatera det jag visste kloss fan e fel mått
477 kr och fel.. åker något förgrymmad tillbaka.. varpå han säger.. nä men då har vi inte den hemma.. jag har beställt rätt nu.. det kostar ytterligare 120kr..
ingen ursäkt för att han inte kan läsa innnantill.. idiote.. får c på tisdag om det är rätt.
. fler schanser får dom inte!!
hem river bort andra sidan.. skivan har jättekratrar på insidan över nästan hela anläggnings ytan på ett ställe.. konstigt då bilen används dagligen och har gjort så sedan ny... kollade igen på mek....onomen, visade sig att det lönade sig massor att åka 9 mil till kristianstad, till butiken med bla bilar som tema
.. handlade skivor till fruns bil och även min egen bruksis, och div annat "bra att ha" 2600kr..
sen var den dagen borta..
jamen idag då..
frukost.. prata i telefon med fadern som återigen e på sjukhuset med en propp i lungan och vatten
ut med doggs på låång prommenad.sen...
tänkte nu djä...lar skall engelsak hjulet bli.. .nä inte färdigt men lite mer på väg.. handlade en stump slipad 15mm axel i järn affären i fredags. dom hade det..4.85kr för 10 cm
iofs dåligt förvarad = rostig så jag fick gno bort lite rost med scotte duk..men endå, dom hade axel och då jag inte trodde det hade jag hålt mig borta alldeles för länge..
så.. ut med bubblan fram med metallbandsågen, bandsågen e en billig kina skit sak från Harald N som jag övertyga frun att en sådan behöver vi
tyvärr har den inte hjul utan bara 4 gummi fötter ,+ att den inte får plats under arbets bänken..
fram med kapverktyget snitt *4 svetsa dit 2 hjul och 2 tassar lite färg (tog iofs någon timme).av någon outgrundlig anledning blir vissa bilder skit kass.. här ser man suddigt det gamla benet + "nytt"hjul från ikea som jag återanvänt.

nu med färg

. sen blev jag avbruten av kompis far som förvisso e trevlig men långsam i tanken.................
sen vart det mat..............
lite boxerwille.....
åter till garaget.
jo vad skulle jag.. göra ben till hjulet.. den dimesionen som jag gärna vill ha hade jag bara stumpar av.
är väl förmodligen en idiot som återanvänder stumpar.. men va f.. hade ju dessa och slipper handla nytt matterial.

ihop eldat/slipat.. i detta fallet slipar jag av svetsarna då rören skall bli släta..

svetsade ihop en hög och sågade i 4 bitar..sågen gick dåligt.. kollade .jag mitt nöt hade monterat bladet avigt sist jag körde av.. vände sen gick det fiiint.. sen sa frun "snart skall jag sova.".
så med andra ord får jag fortsätta med benen en annan kväll
jamen va f... tänkte.. jag skall åtminstone få dit hjulet .. hittade några svarvade trissor som tyvärr var el försinkade.. svetsade fast dom på 2 platt järn, tyvärr med sämre resultat pga sinken och borrade upp dom till 15mm, i med axeln svetsade ihop. och svetsade fast på c ett ..
allt detta gick ganska så bra..

kommer att borra och gänga i underkant på dom svarvade "klumparna på platt järnen och sätta i stopp skruv för axeln.
sätter upp över hjulet och sätter det i snurr.. som sagt innan köp INTE dessa hjulen dom e SKROT! SKRÄP och rent slöseri med GLÄDJE!!!
man blir bara förbannad..
över hjulet slår ca mellan 0,5-1mm höftat med tumme ögonmått, men hur som mycket förmycket.. på ett hjul som är 150mm diameter...
så nu får jag se om jag kan dubba upp hjulet i lagren i svarven sätta ett stopp i sidan och svarva det slätt/rakt.. ... verkar som det inte kan bli sämre..blir så trött!!!
och jag betalade 2500kr för detta + 6 st underhjul..
LOOOSER!!!
ja ja får försöka fixa detta.. synd att jag inte gick på mina tankar med vanliga kullager.. dom är ju i alla fall runda..
hoppas på mer tur längre fram.. i morgon skall jag göra 20 st 110mm långa rostfria m6 bultar med slät skalle
thihi.. till staket lycktorna..
blir rostfri gäng stav och tiga på en mutter sen slätsvarva. sen beta av lite.varför göra det enkelt..
sleep tight.. its night ! 
Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(