Fan va spännande. Får du det att funka så är det mysse bang for the buck
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Bay-be blue -73 RHD campingbuss (Barndoorwannabee)+ andra proj.
Sidor Föregående 1 … 102 103 104 105 106 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Fan va spännande. Får du det att funka så är det mysse bang for the buck
Härligt att inte stå skedlös när mannan singlar ned..kommer bli bra..!
Våren har kommit till södra sverige.
Bra jobbat... :-)
Subarus enda fiende är rost. Annars skit bra bilar med riktigt bra drivlinor! Håll koll på toppackningarna på 2.5 litersmotorerna bara
Tja man brukar säga att byter man ut den mot en förstärkt, så skall det inte vara några problem.min tank är ju att inte använda någon adapter och amvända vw lådor eller startmotorer utan använda Subaru växellåda som blir ombyggd me grejer från subarugears. med rätt start och koppling.
Japp. Rätt sugen på sån vxllåda själv, men så grymt dyra. Följer med spänning!
Japp. Rätt sugen på sån vxllåda själv, men så grymt dyra. Följer med spänning!
jamen vad är dyrt.. tänk en insprutad 4 ventils motor. med hyfsad effekt och varv villighet.. finns ju allt från små 1.6 till 3.6 liters boxer.. + dom olika turbo varianterna..
köp en hel bil med rost eller smäld i lagom ände.. eller med lite blandade fel =klarar inte besiktningen..
=insprutning låda motor...+ div.fälgar stolar bromsar..osv.
okey adaptersatsen från australien med kronhjul och pinjong.. inte helt billig, men sammantaget.. en modernare maskin, som inte helt ovanligt överlever 50000 mil utan att öppnas om man som vanligt sköter oljebyte och kamremsbyte.. ...
Eller alternativet..
Renovera en luftkyld maskin (Standard) trimma dyyyrt... och bygg en hållbar vw låda med en highperf start och koppling dyyyrt....
summa på det.. och hur bra/ länge håller det?
man kan välja....
Bilen e inga problem. Har en 90 två 98er och en 06a legacy Men den konverteringssatsen till lådan är la inte gratis tyvärr
Men helt klart värt de!
Fränt som attans!
Subarus enda fiende är rost. Annars skit bra bilar med riktigt bra drivlinor! Håll koll på toppackningarna på 2.5 litersmotorerna bara
Det här är absolut ett intressant projekt som absolut ska följas . Däri mot har jag lite svårt att förstå hur man kan kalla en motor som ofta inte går mer än 15-20 t mil för bra o det gäller både bensin o diesel o det är ju förklaringen till varför det är så svårt att få tag på beg motorer
Johannes skrev:Subarus enda fiende är rost. Annars skit bra bilar med riktigt bra drivlinor! Håll koll på toppackningarna på 2.5 litersmotorerna bara
Det här är absolut ett intressant projekt som absolut ska följas . Däri mot har jag lite svårt att förstå hur man kan kalla en motor som ofta inte går mer än 15-20 t mil för bra o det gäller både bensin o diesel o det är ju förklaringen till varför det är så svårt att få tag på beg motorer
Nja, 2.5 sliter med toppackning å lite annat...men ej20. alltså 2 litersmotorn är att räkna som outslitlig, vanlig service så är den väldigt bra...i alla fall min personliga uppfattning och erfarenhet.
Tja... dieselmotorerna går veven av i vissa årsmodeller..
2,5 har haft problem med original topplockspackningen.. efter byte till den förstärkta packningen är inte problemen kvar.
Att motorerna skulle rasa vid 15 -20k mil?? mer än jag vet... inte svårt att hitta motorer och bilar som gått det dubbla..
Med priset jag betalat får jag väl schansa..
Offtopic..jag vet,men det var det här "taket" jag pratade om idag..skulle väl sitta som handsken på bussen,eller hur..
kungligt!!!! klart du skall ha det som popupp på din buss!!!!!!!
Tja... dieselmotorerna går veven av i vissa årsmodeller..
2,5 har haft problem med original topplockspackningen.. efter byte till den förstärkta packningen är inte problemen kvar.
Att motorerna skulle rasa vid 15 -20k mil?? mer än jag vet... inte svårt att hitta motorer och bilar som gått det dubbla..
Med priset jag betalat får jag väl schansa..
De jag skrev är vad min lillebror har sagt han är kund mottagare hos en Subaru återförsäljare o sa de när jag var imponerad av bränsleförbrukningen på en (0,42lmil långfärd för en stor kombi)legacy diesel från 08 som en företagare har som jag brukar leverera till. När veven gick ner i företagarens bil var det väldigt svårt att få tag på en hel motor för dom flesta hade samma fel. Hur som helst är det ett väldigt intressant projekt
Fränt projekt och lycka till! Grymt med en subarurova i folkabuss. Enkelkammotorn hade gärna fått slinka ner i min camper. Trevliga motorer med få problem för de jag känner med subaru.
Den skroten du köpte ifrån hade ett par Alfastolar från en specialmodell som jag haft koll på till mitt projekt. Varit lite väl högt prissatta under två år som jag hållit koll på dom och samlat andra delar till mitt bygge samt renoverat och när jag fick reda på stt de skulle konka ringde jag direkt - för sent! De verkar ha haft ett ordentligt sug efter felar när priserna blivit bra med deras rabatt. Sjyst pris för dina motorer.
Hrmm..lyfter lite här och meddelar att jag vid omorganisering av lagren hemma hittade ett splittas Subaru-filter MANN W 7037..är väl inget du vill ha va..?
Hmm passar det till en EJ motor så köper jag det gärna av dig...
det mesta som hänt med bussen på länge...
Googla min vän..vill du ha det,så får du det nästa gång vi ses..
Så... vad händer här då....
dammet ligger tungt på bussen...där den står i röran i nya garagets högdel...
Bussen står och vilar sig sedan länge.. vore kul att köra den till Gotland i sommar, men då allt stått stilla i många månader så är även garaget stilla stående.. tyvärr..
Finns vissa planer på att sätta ihop bussen fortast möjligt, med en original framvagn. och en luftkyld maskin utan luftfjädring, med enklaste möjliga camping inredning bara för att få ut den.. men vi får se.. garaget kommer först.
jobbade lite där i em /kväll .. så Over end out..
/ Michael
Låter som en plan.
Och det är alltid bra om den finns i registret, när du kommer in med alla andra förändringar.
Ja i registret finns den ju sedan länge, men enklare om den varit besiktigad dom senaste åren....
Ja i registret finns den ju sedan länge, men enklare om den varit besiktigad dom senaste åren....
Det var så jag menade..
Små steg är också steg, Gott nytt
Jaja,men vi ses väl på Gotland till sommaren..med eller utan folkvagn..
Apropå diskussionen om Subaru motorerna ett par sidor tidigare i tråden. Även här i Nya Zeeland var det någon som nämnde att jag skulle vara på min vakt eftersom min Subaru snart rullat 150k. Jag svarade "nej de är odödliga och skottsäkra" men personen insisterade att de är inte bra. Efter lite research visar det sig vara sant, men det gäller mest turbo, högprestandavarianterna STI och WRX, oftast körs de hårt och inte bryr sig ägaren särskilt mycket om oljebyten, filter och service i rätt tid, oftast har de inte heller pengar över att spendera på service, dricka öl och röka verkar vara viktigare. Detta fenomen att motorerna rasar gäller inte bara Subarus högeffekt versioner utan det är liknande problem med så gott som allt annat också som har hög effekt, toppvesionen, etc om de inte får den service som de behöver. Så en "vanlig" modell (som min) med normal Subaru sugmotor är normalt inte i någon riskzon, speciellt inte om man gör sin service.
Jag ser i annonser legacys med 2.0 2.2 och 2.5 som gått 250k och även mer ibland.
Sidor Föregående 1 … 102 103 104 105 106 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Bay-be blue -73 RHD campingbuss (Barndoorwannabee)+ andra proj.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.