26

Det var inte bara en dåligt justerad dörr då?

"Much good work is lost for the lack of a little more."
-Edward H Harriman

27

... eller slitna gångjärn?

28

Fin vagn att hämta den med!
Jag letar en liten trailer, som den du hämtade med ungefär. Vet du märke och modell så jag kan jaga efter något liknande?

Typ 3 Blå Variant 1600 - 68, Typ 1 -61, Grön, Typ 1 -75 Cab Brun,  Typ 2 T3 -81 Blå SCA-camping

29

Jag har funderat lite över gångjärnen, det var inget större glapp i dem i alla fall och glipan såg bra ut runt resten av dörren. Hursomhelst är det bara positivt att det verkar ok rent måttmässigt ICQ/ab . Har även upptäckta att dörren är bytt någon gång i det tidigare livet, kan vara något där som spökar. Ska fortsätta och riva så är det kanske dags för en separation från plattan till helgen.

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

30

T3Blå skrev:

Jag letar en liten trailer, som den du hämtade med ungefär. Vet du märke och modell så jag kan jaga efter något liknande?

Ja det var en lämplig bubblastorlek på trailern, tyvärr vet jag inte något om den, kolla med Vwestin här på forumet då det är hans.

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

31

Fasen vad du jobbar på ICQ/ab imponerande!!!
Men du vet väl att garantin slutar gälla om du skruvar isär varan? ICQ/ag

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

32

T3Blå skrev:

Leta bara efter en 1300 kärra!! Små och smidiga och får dras av dom flesta bilar.

33

vwestin skrev:

Fasen vad du jobbar på ICQ/ab imponerande!!!
Men du vet väl att garantin slutar gälla om du skruvar isär varan? ICQ/ag

Aj då ingen garanti alltså ICQ/ab  Klart jag jobbar på, minns inte att det var så här roligt med Vw då det begav sig för 20 år sedan ICQ/ag Har nu bara bultarna underifrån plattan kvar men de är framskrapade och preparerade med rostlösare så någon kanske lossnar....
Annars så är det ändå byte av bottenplåten på tröskeln på båda sidor planerat då det bitvis är lite svampigt.

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

34

Jaha har varit och handlat lite idag, har även en framskärm på gång, missade en bakskärm komplett med baklampa med ca 30 min till en lycklig person i Västerås. Typiskt när säljaren bodde 75 m från mig ICQ/ab

http://i1362.photobucket.com/albums/r685/Mikaelkarlsson38/image_zpsf4cd3685.jpg
Tack för smidiga affärer Benkebus och Stefan -78

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

35

Efter helgen så ligger karossen lös på plattan precis enligt planen  ICQ/ab förarbetet med rostlösare gjorde nytta då alla utom tre bultar lossnade snällt. Jag har även byggt en ställning att lägga karossen på men den ska få hjul först så att karossen går att flytta runt. Bild kommer så snart det är klart.

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

36

Jaha då var separationen ett faktum, ja inte mellan mig och frun utan mellan karossen och plattan ICQ/ag Min hembyggda ställning på hjul fungerade utmärkt!
http://i1362.photobucket.com/albums/r685/Mikaelkarlsson38/image_zpsf07daabf.jpg
http://i1362.photobucket.com/albums/r685/Mikaelkarlsson38/image_zps07ddb519.jpg
Varumärket närmast kameran är hovleverantören  Default/lol

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

37

Kanon! ICQ/ab

VW Bubbla Typ1 1964 "White lady"

Pulver is da shit!

38

Snyggt Micke!!
Ska du blästra eller slipa plattan?

39

Härligt,ett rasande tempo minsann...följer med spänning! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

40

Den ska demonteras ner till minsta beståndsdel, bakvagn loss-framvagn loss. Svetsa rosten, iväg till blästring med alla delar-epoxigrund och sedan lackeras ALLT ,,,,,, ELLER HUR  ICQ/ag
That is the right way to do it,,,,,,,,,,,,  ICQ/ag

vwestin skrev:

Snyggt Micke!!

41

Marantz skrev:

Den ska demonteras ner till minsta beståndsdel, bakvagn loss-framvagn loss. Svetsa rosten, iväg till blästring med alla delar-epoxigrund och sedan lackeras ALLT ,,,,,, ELLER HUR  ICQ/ag
That is the right way to do it,,,,,,,,,,,,  ICQ/ag

vwestin skrev:

Snyggt Micke!!

Ha ha,  ICQ/ag någon som på något vis känner mig bättre än vad känner mig själv eller är det så att som man känner sig själv känner man andra Default/lol
Tja jag har redan insett att det inte blir någon snabbt ut i trafik renovering. Men en totalrenovering till bättre än nyskick är inte heller att tänka på.

Jag har tillgång till blästerskåp för mindre saker på jobbet men ingenstans att blästra plattan, så jag får se hur jag gör. Tanken är en ordentligt botten med rost- och bromsfix osv sedan fixa rosten, krockskadan i fronten mm på karossen. Jag vill ha originalfärgen på bilen så någon typ av lackering, helt eller delvis, kommer att vara aktuellt. En ordentlig inredning måste till annars åker inte frun med. Soltaket ska i efter ursprungskontrollen och besiktning så fram till det så väntar jag nog med allt för mycket lackering.

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

42

Jätteroligt att följa ditt projekt ICQ/ab

43

Kul  ICQ/ag  Man blir blir ju inte mindre sugen på att börja med sin egen nu...

Typ 1 -68
Waldburg

44

Freiholtz skrev:

Kul  ICQ/ag  Man blir blir ju inte mindre sugen på att börja med sin egen nu...

Just do it! ICQ/ag

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

45

Ja! Måste bara få lackat klart golfen som står i garaget  ICQ/ab

Typ 1 -68
Waldburg

46

Freiholtz skrev:

Ja! Måste bara få lackat klart golfen som står i garaget  ICQ/ab

Aj då, ja ibland får man lägga lite tid även på de vattenskadade fordonen ICQ/ab

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

47

Jaha, dags för en liten uppdatering. Det har varit en hel del annat de senaste veckorna ICQ/ab men lite pyssel har det blivit. Strippat plattan från växellåda och framvagn, och påbörjat att skrapa den ren, det roligaste jobbet jag vet ICQ/ae Hittat lite rost men inte mycket att tala om, får se hur det ser ut när plattan är ren. Inga bilder denna gång, men inte så mycket att se.

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

48

Om jag känner dej rätt så njuter du av att få varje mm rent o snyggt ICQ/ab Skönt att den verkar vara lika frisk som vi trodde. Fortsätt kämpa!!!

49

vwestin skrev:

Om jag känner dej rätt så njuter du av att få varje mm rent o snyggt ICQ/ab Skönt att den verkar vara lika frisk som vi trodde. Fortsätt kämpa!!!

Ha ha, nu förstår jag inte aaaaalls vad du menar Micke Default/lol

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

50

Pulat vidare lite under dagen, skrapat bort lös rost på plattans insida, monterat bort diverse lösdelar
http://i1362.photobucket.com/albums/r685/Mikaelkarlsson38/image_zpse2ba1d36.jpg
Ovansidan grovskrapad

http://i1362.photobucket.com/albums/r685/Mikaelkarlsson38/image_zpsb9398a34.jpg
Tillväxten i Vw kollektivet tryggad, 8 åringen skruvar bort pedalställ och huvudbromscylinder, värmer ett fadershjärta ICQ/ag

http://i1362.photobucket.com/albums/r685/Mikaelkarlsson38/image_zps3d5ff8aa.jpg
Dags att börja skrapa undersidan.

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82