1

Hej, Första inlägget här!

Skulle sänka min 64a lite och undrar vad som hänt här? Varför sitter sänksatserna monterade så här? Omöjligt att komma åt den övre skruven som i stort sett ligger emot plattan..

Vad är alternativen?
Blir ett litet projekt att ta loss framvagnen...

1: Ta loss framvagnen, göra om, göra rätt.
2: Köpa en färdig framvagn, kortad och med sänksatser.
3: Köpa droppade spindlar

Droppade spindlar blir väl enklaste vägen men då lär den bli LÅG och ev lite för bred.
Har sänkt ett yttre hack bak så det är ingen brutal sänkning jag eftersträvar, lite lagom ICQ/ab
Köpa en färdig framvagn är ju smidigt, slipper svetsa och dona.

Käringen är gravid så lägger jag 3200:- på en ny framvagn finns risken att jag får sova i vedboden resten av graviditeten...

Tacksam för tips
Mvh: Johan

Post's attachments

Attachment icon image.jpg 836.85 kb, 66 downloads since 2013-08-14 

2

Sitter inte den framvagnen uppochned? lossa bärarmarna och vänd på den. Jag vet inte om man kan sätta den fel men det ser ut så på sänksatserna. ICQ/ab

Bubbla -62

3

För det första så jobbar sänksatsen åt fel håll. Dessutom är den vänd åt fel håll. Dubbelfel med andra ord.

Ta bort stommen, kapa isär, vänd dem rätt och svetsa tillbaka. Det optimala är att sänksatsen är vriden så att man vid maxhöjning hamnar något högre än original. Detta blir ju svårt nu när de redan sitter på plats och du inte har någon som helst referens. Du får leta rätt på bilder och syfta.

Droppspindlar är aldrig fel, även om du har sänksatser. En nödvändighet rent av i mina ögon

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

4

Peter S skrev:

För det första så jobbar sänksatsen åt fel håll. Dessutom är den vänd åt fel håll. Dubbelfel med andra ord.

Ta bort stommen, kapa isär, vänd dem rätt och svetsa tillbaka. Det optimala är att sänksatsen är vriden så att man vid maxhöjning hamnar något högre än original. Detta blir ju svårt nu när de redan sitter på plats och du inte har någon som helst referens. Du får leta rätt på bilder och syfta.

Droppspindlar är aldrig fel, även om du har sänksatser. En nödvändighet rent av i mina ögon

Ja det har tom kapats endel i plåten för att översta skruven ska få plats.. Ett ganska imponerande montage