1 Senaste redigerad av Karmann67 (2013-08-11 15:01:38)

Jag lägger upp lite på min 67:a. Komme ratt uppdatera när arbete utförs-

Nysydda nackstöd på plats och de de pulverlackade fälgarna (80% svart) på plats med Vredestein Sprint Classic. 4½ tum i fram med 155-80 och 5,5 i bak med 185-70. Ser helt okej ut.
http://i40.tinypic.com/z7gom.jpg
 
Monterade det nya abarth-systemet från Mr.. Wob idag. Det har legat och mognat sedan förra hösten. Passformen är var så där. Fick kapa en del på värmekammarna, men väl på plats sitter det som en smäck och ser det ganska läckert ut. Men oj vad det brummade kanske lite för högt, när man varvar, typ som om himlen rasar ner.. Undrar om besiktningen gillar detta?
http://i40.tinypic.com/3483qdx.jpg

Nästa steg blir
- en sänkning i fram med ca 3-4 cm.
- Riechert-satsen på med två solex 34:or och en helt nyrenoverad Bosch VJ 4 BR 25


Hälsar

Christer

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

2

Fränt, ska du gjöra mer kanske du skulle lägga in den som projekttråd så folk hittar den Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Ja, det låter ju som en bra ide'. Det blir ju lite pyssel. ICQ/ab

/christer

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

4

Dendära Mr Wob.. Hur finner man han? Är det någon köp och sälj kille?

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

5

Tyvärr så tror jag att han har lagt av. Webplatsen www.mrwob.com leder till no service....Han hette Steph och om jag inte minns fel (har inte ordersedeln framme) hade han verksamhet i Belgien. Jag vill minnas att det gick på ca 389 euro plus 20 i frakt. Men det var ett tag sedan. han gjorde det på beställning.
Går man till http://www.vwjudsonregister.org.uk/ så finns lite info

Wob Specialties. The Judson Register welcomes back Stephane Lhonneux's "Wob Specialties" and their top quality products and services. Stephane took a couple of years out from the hobby but is now back and ready to serve the "community" again. You'll find adverts for his ever popular Judson, VW and Vintage Speed accessories on our "Buy & Sell" page. BUY & SELL 20 Apr 2010

Men alla länkar borta.

Hälsar christer

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

6

Jeg kjøpte TDE-enderør og monterte på originalanlegget. Funker bra. Litt grøvre lyd. Skal visstnok fungere bedre (mer effekt i gjennom registeret) enn Abarth-anlegget på trimmade motorer, ref trådar på theSamba.

http://www.tde-kaefer-tuning.de/index.php?pageid=9

http://www.kaeferklein.de/shop/themes/k … bf3447e01b

Åker Oval- 8/55, en görtidlig 56a.

7

Jo det stämmer, bästa flödet har orginalsystemet om man kombinerar med TDE-slutrör. Men jag köpte abarth- systemet enbart för utseendet och ljudet. Nu blev det kanske lite väl högt, men läckert och fyra små orgelpipor som ligger fint i bak. Hur högt låter det med TDE-slutrören?

Hälsar

Christer

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

8 Senaste redigerad av Bergau (2013-08-14 22:05:25)

Jag har inte TDE utan CSPs rör. Det låter mycket mullrigare i alla fall. Kan inte säga att det låter mer in i kupén men utanför låter det tuffare!

Vad jag fattar det så är det mer eller mindre samma sak med TDE och CSP rören. Samma diamater. De lovade 60% bättre "Durchlass" ICQ/ad

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

9

ljudet när du varvar motorn spelar ju inte så stor roll på besiktningen eftersom de enbart testar co-halt på tomgång och inte brukar köra speciellt hårt om de envisas med att ta en provsväng.