1

Hej!

Min far har en -91 och han skulle lufta kylarsystemet på den. Han plockade av plastgrillen fram och då ramlade glaset i backen och gick sönder. Så nu behöver han ett nytt glas till lyktan, men sen även till frågan - Hur sitter glaset fast? Vi hittade inget som höll det på plats. Inga klämmor eller nåt. Ska det bara limmas eller...?

Mvh Calle

2

Precis det där hände när jag plockade bort grillen från min buss. Men jag han fånga glaset innan det slog i backen. Jag limmade tillbaka lyset med epoxylim och sitter fortfarande fast!

Tror att man kan ta glas från golf mk1 och limma fast, kan nog vara enklare att få tag i än till t3...

3

Tada ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag
http://www.blocket.se/vasternorrland/St … 13&w=3

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

4

Eskil skrev:

Precis det där hände när jag plockade bort grillen från min buss. Men jag han fånga glaset innan det slog i backen. Jag limmade tillbaka lyset med epoxylim och sitter fortfarande fast!

Tror att man kan ta glas från golf mk1 och limma fast, kan nog vara enklare att få tag i än till t3...

Jägarns vilka flinka händer du måste ha då! ICQ/ab Okey! Lite udda lösning kan tyckas att limma fast.

Okey, är det samma storlek på dem? Jag tänkte att det skulle vara det minsta problemet att hitta glas till en sån. Lättare än ett prisvärt avgassystem...

5

Oj! Fin fint tillfälle att handla! Tyvärr är det de runda lyktorna han har..  Default/hmm Men tack och bock! ICQ/ab

6

Inte så jätte udda lösning då de var limmade original, fast med något silikonliknande lim... Jag har nog ett eller två golf mk1 framlysen liggandes, kan försöka komma ihåg att mäta nästa gång jag är i garaget!

7 Senaste redigerad av trekronor (2013-08-08 20:04:43)

Hej Calle
hur gick det med mitt tips fick du tag i den runda lampan? ICQ/ab

8

Eskil skrev:

Inte så jätte udda lösning då de var limmade original, fast med något silikonliknande lim... Jag har nog ett eller två golf mk1 framlysen liggandes, kan försöka komma ihåg att mäta nästa gång jag är i garaget!

Aha har du golf lyktor? Vad är det för skick på dem?

9

trekronor skrev:

Hej Calle
hur gick det med mitt tips fick du tag i den runda lampan? ICQ/ab

Hej!
Jo jag gick in direkt och köpte den! tänkte att det är lika bra så det finns! ICQ/ab Tack igen för tipset! Det var väldans snällt av dig att du hörde av dig. ICQ/ab

10

Kul att du hann klippa den. kolla vad jag hittade nu då om det är nån mer som behöver ICQ/ab
http://www.bus-scheune.de/VW-Bus-T3-Ers … :1094.html

11

Har du beställt därifrån tidigare? Är det smidigt?

12

Calle skrev:

Har du beställt därifrån tidigare? Är det smidigt?

Ja jag har köpt mycket grejer där säkert uppe i 20K snabb leverans bra priser och i mitt tycke bra kvalite
betalar med paypal funkar kanon ICQ/ag