926 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-09-11 21:24:14)

Jaså där ser man ! ICQ/ad Tack Ufo !   Jo jag fick ett mail tidigare i somras av en publisher-editor-kind-of-guy från just Camper & bus som ville att jag skulle skicka in ett mail med just det som nu är publicerat. Kul !  ICQ/af  Visserligen frågade jag om jag kunde få tidningen skickade till mej eller åtminstone en dekal men det "glömdes" väl bort.... 

Nåja, jag får väl köpa blaskan i fråga då.

........................................................................

Patrik: Jo det gäller ju att hänga med och ge fan i dom där hemslöjdarsidorna nån gång ibland..

Och jag hoppas att jag alltid är i rätt fas i livet utan katter helst åxå ..men jag är ju allätare så dom går med dom åxå. En fin bearnääs och ett glas rött, *slickarruntmunnen*

Å vad ska du göra med bilden, som jag nu ser är ganska lik den där Jim Carrey kommer ur noshörningen..  Default/hmm .... Hmm, det är väl nåt jävelskap förstås.

........................................................................

I övrigt så har jag fortsatt med mitt mysmek med Ovalen. Gått över inredningen med allsköns rengöring, autosol, lackrengöring och så. Allt är liksom jämngrått med en stygg hinna av matthet. Det kan bilen gärna ha utanpå men inuti vill jag ha fräscht.

Fortsättning följer.... 

God afton!

You´ll never know...

927

Har dom börjat med K70 i C&B????

ICQ/af

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

928

50 split skrev:

Har dom börjat med K70 i C&B????

ICQ/af

VA?!? Haromde!? WOHOO! Äntligen! Som jag har väntat på denna stund... vilken sida är det K70'isar på? Jag fick blackout när ja såg blacksmith'ens f.d. StealthPicka... ICQ/ad

Buy the ticket, take the ride... - HST

929 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-09-11 21:57:55)

Undrar vem som är mest UFO ? Split eller Löf.  JAG HAR INGEN K 70 !!

Än...... ICQ/ad

You´ll never know...

930

m.helsing skrev:

Undrar vem som är mest UFO ? Split eller Löf.  JAG HAR INGEN K 70 !!

Än...... ICQ/ad

Åh faan... ja la visst upp fel bild, sorry, här kommer den riktiga bilden...:

http://www.zhozho.com/forumpics/SwedishSingleK70SomFaan.jpg

Buy the ticket, take the ride... - HST

931

Ser ju nästan ut som en vas han släpat hem... Trevligt att hamna med i tidningen!!
Ett faktafel dock... Nato-BRUN!

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett

932 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-09-16 08:45:31)

Jag har inte gjort nästan nånting på hela veckan men det blev en liten tur igår iaf till en kompis för att kolla in hans vagn.  ICQ/af

Och idag blir det skrotspaningsresa, har fått en par tips som måste kollas upp.... ICQ/ad

Post's attachments

IMAG0712X.JPG, 211.87 kb, 1296 x 776
IMAG0712X.JPG 211.87 kb, 217 downloads since 2012-09-16 

You´ll never know...

933

Woohoo!!!

Vilken rock n' roll kärra! Satan i gatan!

Fråga om han vill byta mot någon vw?!!?

Tel 07noll357185ett

934

Jo den är riktigt Rock n roll den rodden!  Plåtkaross, diggisar, framflyttad framvagn och megafoner .  ICQ/af 

Apropå, skrotspaningsresan så blev det inga jättefynd...  Default/hmm .. men måste väl dra nån nitlott innan den stora vinsten kommer! ;-) Lägger upp nån bild senare. Annars lugnt i smedjan.

You´ll never know...

935

Nu blev man ju rod sugen alltså vw rod ICQ/ab Kanske nån som har ett avstannat objekt att sälja ICQ/ad

936 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-09-20 21:14:54)

Jomen nog finns det lite rester kvar Ola. T.ex karossen här, som nu står som blomlåda i trädgårn.. den kan du byta till dej mot en sprucken banjoratt eller valfri motorlucka i kolfiber! ICQ/ad

Det enda i övriga vwärlden jag har åstadkommit den här veckan är att byta ut de av tiden avkromade listerna runt snowflakeglasen mot blanka. Alltid nåt....  ICQ/ad

Post's attachments

blanko.JPG, 87.55 kb, 1296 x 776
blanko.JPG 87.55 kb, 217 downloads since 2012-09-20 

skalet.JPG, 101.65 kb, 1296 x 776
skalet.JPG 101.65 kb, 216 downloads since 2012-09-20 

You´ll never know...

937

Ihärdiga rykten säger att du tyskstukat k70n å ska åka på din första vattenträff med k70!!

Kul. NOT

Tel 07noll357185ett

938

m.helsing skrev:

Det enda i övriga vwärlden jag har åstadkommit den här veckan är att byta ut de av tiden avkromade listerna runt snowflakeglasen mot blanka. Alltid nåt....  ICQ/ad

Mao bilrenovering i små steg,,
Men även barn kommer fram till sina mål med små steg,dvs ej att förakta,

Önskar jag gjort så stora framgångar i garaget i veckan.
Vad händer med panelen, för det hade du eller var det en buss, osäker nu....

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

939

50 split skrev:

Ihärdiga rykten säger att du tyskstukat k70n å ska åka på din första vattenträff med k70!!

Kul. NOT

Vattenbuffelträff - Yes, Volkswagen K70- Not, utan med en kompis i en +400 hästars Calibra ! Stance-träff i S-vall imorrn.  ICQ/af

michaelth skrev:

Vad händer med panelen, för det hade du eller var det en buss, osäker nu....

Ja det är mycket som snurrar i huvudet även på mej men så mycket vet jag att med bussen, som är en elva fönsters ´61a, händer just nu inget.. tänkte göra iordning Bay DH´n nu i höst och fortsätta med Split bussen senare i vinter.

Så ligger planen men som vanligt kan ju allt ändras.. men hur som helst så kommer aldrig Splitbussen aldrig lämna Helsings Smedja!   

Okej Thomas !? ICQ/ad

You´ll never know...

940

skulle oxå till sundsvall men det sket sig

941

marcus ösd skrev:

skulle oxå till sundsvall men det sket sig

Ajdå, men det är väl inte för sent än...

För övrigt så skulle jag visa att jag stormekat idag åxå mellan bollspel med junior och solsken i kaffet med lillebror.. bytt backspegel från en stygg rackare till en med cw-värde 0,10 så att 30 hästarn kan visa sin fulla kraft lättare men då jag tydligen inte får över några bilder idag så får ni vänta...

You´ll never know...

942

m.helsing skrev:

.. men hur som helst så kommer aldrig Splitbussen aldrig lämna Helsings Smedja!   

Okej Thomas !? ICQ/ad

Innebär det att den inte kommer ut ur smedjn alls..ett evighets projekt mao. ICQ/ae

Sorry kunde inte hålla mig.. ICQ/ad
Fattar att den tänker du behålla..!!!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

943

michaelth skrev:
m.helsing skrev:

Okej Thomas !? ICQ/ad

Innebär det att den inte kommer ut ur smedjn alls..ett evighets projekt mao. ICQ/ae

Sorry kunde inte hålla mig... ICQ/ad

Äsch, han bad om det...     ICQ/af

"Pimped by Nature"

944

Härligt att det händer lite grann iallafall! ICQ/ab
Men om du behöver lite mer plats för dina projekt kan jag komma förbi och hämta upp den där gamla bubblan med trasig bakruta.
För i vinter ska jag skruva mycket så lika bra att ha ordentligt mycket att göra..  ICQ/af

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

945

Thomas Å skrev:
michaelth skrev:
m.helsing skrev:

Okej Thomas !? ICQ/ad

Sorry kunde inte hålla mig... ICQ/ad

Äsch, han bad om det...     ICQ/af

Jag kan ta det ....för inte har jag nån brådska att få ut den heller så.. ICQ/ad

Nu i helgen har det inte hänt ett dugg vid min luftkylda verkstad men jag lovade ju bilder på den otroligt energikrävande och för utseendet transformationen från spretig och stygg intetsägande bubbla till en smooth och rent utav outstanding look som denna spegel gör för en oval av denna kaliber !!

Skåda underverket, lärjungar !   ICQ/af

http://i46.tinypic.com/dxl2iv.jpg

http://i49.tinypic.com/2n07o5x.jpg

Spaan skrev:

Härligt att det händer lite grann iallafall! ICQ/ab
Men om du behöver lite mer plats för dina projekt kan jag komma förbi och hämta upp den där gamla bubblan med trasig bakruta.
För i vinter ska jag skruva mycket så lika bra att ha ordentligt mycket att göra..  ICQ/af

Jodå, som sagt lite händer det men inte så lite att jag tänker ge upp den bruna, det är ju mest bakrutan där som är delad som är problemet, det andra fixar ju sej själv nära på....  ICQ/ae

You´ll never know...

946

Jo , jag har ju bytt namn åxå men det är jag ändå, jag lovar...  ICQ/ag 

Och den där tyskstuksvattenträffen i Sundsvall behöver jag inte dra upp här, så kul var det inte..men nu har jag provat en sån åxå.

You´ll never know...

947

Nä man missade inget hörde jag  ICQ/an

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/f9b6b078984fd09361a7d5fc6b5767fc.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

948 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-09-28 23:07:54)

Men nu ni pojkar, stora som små, så har eder smed varit verksam i flera timmar och min vana trogen så hade jag en kaffeflaska med ut i smedjan men då det även är Säsongspremiär så följde min gode vän Calvados med ! ICQ/ab

Jag har ju nu bestämt att det blir ett ryck med DH´n för att en pickup bör varje man äga och när nu enkelhyttar´n byttes bort mot Ovalen så blir det så då. Det här får jag nog säga direkt att det kommer inte att bli någon precisionsrenovering med 100%-iga falser och korrekt antal punktsvetsar i varje plåt utan det blir mer som en lagad bruksbil. ...  Splittbussen är det lite mer noggrant med men den tar vi in i värmen som sagt senare i vinter om nu den här går smidigt att få ihop.  Default/hmm 

Så ikväll då blev det mest att kolla upp vad som ska göras. Jag har bytt åt mej ett lågt flakskydd som satt på Nosslins SJ pickis , grannpickupen från kohagen i Ånge, och de ser ju riktigt schysst ut! Borde varar ganska ovanligt åxå va ? Tyvärr har det dragit ihop sej en del på längden men det går att få dit.

Lämmarna och flakbotten blir starten på projektet iaf och bara för att jag hade tre NOS lämmar till T3 som inte jag ska använda så plockade jag plywooden från dom och då det är samma mått så skruvade jag dit en skiva rätt uppochner. Blir fint det! ICQ/ab På den andra sidan måste jag svetsa en del så där plockade jag bort lämmen medelst borrmaskin. Dom är tammefan omöjliga att skruva loss de där skruvarna..  Default/hmm  Bakre lämmen kräver en del jobb den åxå och den är "hel" men riktigt ful så jag skjuter på det jobbet..kanske ramlar över nån billig..  ICQ/ad Det blir bara lagat på insidan av sidolämmen och det är tanken med hela bilen. Att den ska ha utseendet den har nu men naturligtvis helt upplagad och besiktningsmässigt schysst.

Med flakbotten har ju en del jobb som syns och jag kommer troligen inte att köpa ett originalgolv. Ideer om vad istället ? Slät plåt med träribbor ? Alu. durk ? Pizzakartonger och silvertejp? Plywood ?

Annars så är det trösklarna som kräver mest jobb. De är lagade en gång tidigare men är nu borta igen.... Sen blir det en del svets i golven åxå men inget som kommer att ta hela vintern. Inredningen är riktigt fin under all skit och en fräsch 1600 maskin har jag som står så det här ska nog gå bra att smälla ihop hoppas jag !  ICQ/af

Ok, det var allt från smedjan så länge och nu vet ni att jag är på G igen iaf, om det blir nåt mer i helgen vettefan men vi hörs säkert snart ! ICQ/ad

Post's attachments

IMAG0797.jpg, 139.72 kb,  x
IMAG0797.jpg 139.72 kb, 2 downloads since 2012-09-28 

IMAG0799.jpg, 121.59 kb, 1296 x 776
IMAG0799.jpg 121.59 kb, 204 downloads since 2012-09-28 

IMAG0801.jpg, 88.86 kb, 1296 x 776
IMAG0801.jpg 88.86 kb, 199 downloads since 2012-09-28 

IMAG0803.jpg, 103.44 kb, 1296 x 776
IMAG0803.jpg 103.44 kb, 220 downloads since 2012-09-28 

IMAG0804.jpg, 165.23 kb, 1296 x 776
IMAG0804.jpg 165.23 kb, 193 downloads since 2012-09-28 

You´ll never know...

949

Calvados in tha house ICQ/ag  solly garrage.. ja bara jobba på så blir det super ICQ/ae

950

Flakskyddet är verkligen något extra.
Kör hårt!

Tel 07noll357185ett