Ja kanske e blind eller så söker ja på fel ord/saker men har för mig att man kan köpa så man kan lyfta ut motorluckan i överkant ., men kommer inte på vart ja sett de eller vad de kan tänkas heta., är de nån som har en aning ?
Och den där förlängningen är bara skruva fast i original fästena?
Funderar på montera sådana på min.
ja, de ser ut som luckans gångjärn mot karossen och som karossen mot luckan. Så de är bara en förlängning av befintliga fästen.
Okej tack för svaret, förstog det är som original men bra att fråga.
Hur blir de med själva låset ? De kanske inte påverkas?!
Nej, låset fungerar precis som det ska ändå. Det finns ju även förlängning av det nedre låset som tar ut luckan nertill.. om man nu tycker det är snyggare.. Enda fördelen jag kan komma på är att det inte lika lätt regnar ner på motorn och eventuellt ner i luftfilter.
Haft sådant på min 67:a men hembyggt, fick justera ut låsblecket på karossen för att kunna låsa. Sedan fungerar inte luckfjädern om man inte gör en utflyttning av fjäderfästet oxå. Själv minns jag någon pinne från skogen som höll upp luckan. Nåväl detta var på 80-talet så det har nog inte hänt.
Sten vW
Ja, att fjädern inte funkar är väl den största nackdelen.. hemma har jag använt krattor och sopkvastar.. tills jag kom över lösa sprintar till gångjärnen.. så om jag ska greja eller visa motorrummet plockar jag av luckan. Det finns även ett V-format stag som passar i karossfästet som håller upp luckan mkt bra.. enda nackdelen med det är att det är löst och måste förvaras antingen under baksätet eller i bagageutrymmet.