1

Hejsan!

Jag behöver en takluckewire till min Karmann-Ghia Typ 34...... Men sluta inte läsa här, det går att använda en wire från många andra bilar åxå!!  ICQ/ab

Skulle nu någon råka ha en wire med reservdelsnummer liggande så ska den korrekta wiren heta 345 877 306, enligt min reservdelskatalog så ska det vara samma wire till alla T34, så om Du skulle ha en wire med rätt nummer men med en bokstav efter så är det sannolikt en vidareutveckling av samma wire och den bör passa min bil!  ICQ/ab

Har Du en lös takluckewire liggande (från vilken bil som helst) så har den gjutna aluminiumbiten som jag behöver ett ingjutet original Golde-nummer! Det ska stå Golde 416 632 (står det ...631 så är det en vänsterwire till samma taklucka), och så länge själva biten med det ingjutna numret är hel så räcker det för mig, sen får jag roa mig med att flytta över den biten till min originalwire!  ICQ/ae

Se bild nedan!

Tack på förhand!
MVH: Hella

http://forums.pelicanparts.com/uploads3/Cable+end+view+11092341413.jpg

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

2

Hallå!

Provar att hissa upp den här köpesannonsen en aning!  ICQ/ag

Själva wiren får vara sliten, det är aluminiumklumpen i änden som är det viktiga för mig.

Samma grej (fast säkert med annan längd/utseende på själva wiren) verkar kunna finnas i så vitt skilda bilar som Volvo 140, Ford Thunderbird, Rolls Royce och säkert många andra!  ICQ/ab

Någon?

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)