Hej.
Har helt glömd hur jag får loss framstolarna, så jag kan lyfta ur dom.
Vart sitter spärren? Tacksam för beskrivning!
Om jag minns rätt så sitter det ett fjädrande bleck i framkant av ena golvskenan på varje sida, vilken du måste trycka ner för att kunna föra stolen framåt 
, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
3 2011-05-06 07:36:38 Senaste redigerad av Urban T (2011-05-06 07:45:41)
Hej.
Är det inte bara att hålla upp "spaken" till längdjusteringen och skjuta stolen framåt? Så är det på mina stolar.
Men dom kanske det är något fel på.
Då stannar den i nån typ av spärr.
Då stannar den i nån typ av spärr.
Då är det nog som Mats W skrev, och mina spärrar är trasiga.
zootcase skrev:Då stannar den i nån typ av spärr.
Då är det nog som Mats W skrev, och mina spärrar är trasiga.
Jag har tagit detta helt ur minnet, men blecket är inte alldeles lätt att trycka ner utan man kan behöva hjälp av någon annan person att lirka lite med stolen fram och tillbaka för att kunna trycka ner blecket och på så sätt få stolskenorna över spärren 
Saxat från typ1-forumet:
På insidan av framstolarna, mot ramtunneln, sitter en fjädrande spärr som du trycker ner. Med den drar du i den vanliga spärren som håller stolen i läge och skjuter den framåt.
Glöm inte att lossa ev fjäder eller ryggstödsspärrvajer under sätet.
Precis så är det 
Vissa har en liten spärrflärp, vissa inte. Kanske beroende på årsmodell, min -63:a har ingen spärr. Där är det bara att skjuta sätet framåt tills de "går av" skenorna.
/ P
Ghia 1968
Kom ihåg att lossa vingmuttern under stolen om du har en sådan och ta det försiktigt med plastskenorna på golvfästet, för sådan finns så vitt jag vet inte att köpa i Sverige.
Tack. Funkade perfekt