1

Som rubriken lyder har jag problem att starta ibland. Oavsett om jag har startgas eller pumpar på gasen eller inte gör någonting alls. Men rätt som det är så spottar den igång. Går kanon när den är igång med tomgång och allt, dock så skjuter den lite ur avgasröret efter fullt gaspådrag vid motorbromsning

Typ 1 soltak.  Typ 2 Baypickup enkelhytt -75.  Typ 1 -66

2

Är problemet att startmotorn inte snurrar eller att motorn inte tänder?

3

Startmotorn snurrar.. ICQ/ao

Typ 1 soltak.  Typ 2 Baypickup enkelhytt -75.  Typ 1 -66

4

Ingen som har någon idé?

Typ 1 soltak.  Typ 2 Baypickup enkelhytt -75.  Typ 1 -66

5 Senaste redigerad av TjejApa (2013-07-22 16:28:21)

har haft liknande problem,, men min innan de e problem att starta så har hon dött bara sådär,, å sen går de inte å starta.. å har inte än kommit på vad de kan va,,

väntar man ett tag så släpper de å hon puttrar igång som om inget hänt

Bubbelicious For Life

6 Senaste redigerad av Mr 56 (2013-07-22 17:05:53)

Problem med start eller misständning beror oftast på Kondningen eller tändspolen.
Dom kan sluta funka när dom blir varma.

Lättast att kolla genom att man har ned sig ett tändstift.
och när det händer så lossar man en tändkabel, kopplar in reservstiftet.

Ber tjejen eller polaren att köra med starten medan man tittar på Gnistan.
1: Man ska ha en gnista  ICQ/ab
2: Den ska var blå ICQ/ag

Om den är gul så kan bilen starta med gå dåligt. Gul gnista=dålig kondning eller tändspole.
Men då spolen är rätt dyr så byter man kondningen först.

Smällar i Avgasrör vid avsläpp, beror på läckage i systemet, frisk luft sugs (syre)  in och blandas med oförbrända kolväten, och värmen gör att det smäller.

"ljushuvud"

7

Okej. Då är det nog som jag tänkte mig. Ska testa med brytarlös tändning som jag har liggandes också. Tack sålänge hörni!

Typ 1 soltak.  Typ 2 Baypickup enkelhytt -75.  Typ 1 -66

8

Byte spole första ja ha ha . Hämta konding i veckan :-)


Tack för din input :-)

Bubbelicious For Life