1

Hej
Nu är problemet med förgasaren fixat, tack för tipsen.

Nästa problem:
Motorn sitter i en speedster 356 och blir  fruktansvärt varm.
Tidigare har det suttit en 2275 den blev inte så varm och även en sunkig 1500 klarade sig utan värmeproblem.
Men efter att ha stoppat i en renoverad 1600 så blir motorn extremt varm när man kör, varför?

Det sitter inge kylplåtar i motorrummet och har aldrig gjort enda skillnaden är att nu sitter det ett hemmagjort avgassystem och jag är lite fundersam på om det kan vara så att ljuddämparen är längre upp och detta skulle alstra mer värme?

Eller vad kan det annars vara?

2

Vad hade du för oljetemp tidigare och vad har du nu?
Nyrenoverade motorer brukar gå varmt innan kolvringarna sätter sig.
Har du rätt tändning och rätt bränsleblandning?

Personligen skulle jag inte åka en meter med någon motor utan ett tätt motorrum.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Vistse inte att tändning och bränsle kunde påverka värmen  ICQ/an
Motorn går fint i hela registret och misständer inget.
Tätt motorrum är nästa på listan :-)

4

För låg tändning brukar kunna gå så varmt att grenrör glöder och för hög gör oxå att det blir varmt. För mager blandning, som bl.a. eftermarknadsfilter ger, gör även det att motorn blir varm.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G