Snyggt, nu har man lärt sig mer.
Ja det var riktigt bra läsning. Fick ta lite hjälp med översättningen men man fatta grejen. ska kolla mina med en gång 
Vill bara lämna mina synpunkter angående detta med tryck i systemet. Man har ett trycksatt system för att kunna höja tempen och kunna köra på högre höjder utan att det kokar. Nackdelen med tryck i systemet är att slangar spricker och lättare för läckage. Jag har själv fått spräckta slangar vid 2 tillfällen. Efter det så tog jag bort trycket i systemet och har kört så i 15 år utan några som helst problem. Och då har jag ändå kört upp till 3500 m.ö.h. utan kokning. Jag har med ett riktigt lock ifall att, men har aldrig behövt använda det. Synpunkter önskas
Som utvecklare (som jag) tar man höjd för den extrema värmen i de extremaste backarna i Spanien. Där möter man tex Porsche Panamera med bromsvagnar för att testa de tuffaste utav tester, fullt moment uppför och tvärt avstängda Porschar, under de förhållandena så händer det saker. Jag tror helt enkelt de Tyska ingenjörerna tog höjd för att det aldrig ska koka.
Att sen inköp köpte de billigaste alternativet är sånt som händer i bilbranschen.