1

Hej!
Köpte mig en t1-64 med 1200 motor
Senare besiktning var 91 och nu ska den besiktas på måndag igen. Grejen är bara att motorn varvar inte ur och det är ingen tomgång på den. När man har absolut full gas så varvar den knappt att den orkar i väg. Förgasarn öppnar helt också det har jag kollat upp.
Jag har mina aningar om vad det kan vara men jag vill höra av er vad ni tror att det kan vara.
/Martin

2 Senaste redigerad av michaelth (2013-07-10 08:14:22)

Har motorn stått still länge.. Om du inte vet att den säkert e renoverad i närtid, behövs det säkert  göras..
ICQ/an   alt skaffas en bättre motor.

Frågan e ju varför den blivit stående.. Kanske pga sliten maskin...
Men börja med grundlig rengöring av  hela! Bränslesystemet.
Och kolla/utbyte av ev slitet i tändsystemet..
Kan hjälpa... ICQ/ad kolvringar som fastnat kan göra att maskinen blir orkeslös..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

3

Jag förutsätter att tändningen är rätt justerad och gissar på läckande spjällaxel (glapp) eller annat vakumläckage runt insugen.

T1 -67   (T1 -66 Såld. ADHD-Kermit har fått ny vårdare..)   T3 Buss -80 - Luftkyld

West Coast BugMeet 
www.bugmeet.se

4

Gissar på tjuvluft. Be en kompis starta och samtidigt spraya startgas runt insug och förgasarfot.
Varvar motorn upp har du hittat din läcka.

Learning by experience is a great way to spend money...

5

Trasig vacumförställning på fördelaren dvs tändningen ändras inte av vacumet från förgasaren