1

Alltså. För oss ägare som fortfarande har de gamla skyltarna ligger och dammar och som skulle pryda bilen mycket bättre än nuvarande skyltsystem. Om man väljer att slösa bort 6000 kr på en personlig skylt där använder sitt gamla registreringsnummer på den personliga. Då skulle  man kunna använda de gamla och köra med. Priset i frågan kan vi strunta i, det handlar inte om vem som är mest korkad som lägger ner flera tusen på en skylt. Utan om det faktiskt verkar vara en cool idé och som man skulle klara sig ifrån.

någon som prövat detta?

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

2

Inte jag personligen men en kund i Hestra kör med sin Jagga och har bekostat bilen dess
original F nr på bilen.

Tänkte först att jäkla att han vågar köra på gamla plåtar innan jag fick sen den lilla klisterlappen
på ena rutan .

Har man råd med det så tycker jag helt klart att det är ett alternativ.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

3

visst kostar det onödigt mycket dollars.. men helt klart en idé jag gillar!

4

böterna för att köra med falska (dina gamla) replåtar är bara 1500kr så du kan bli tagen för det 4 gånger och få det till samma pris ICQ/ae

5

Jag har egen plåt och jag tycker inte det är bortslösade pengar.
Alla pengar går till välgörande ändamål. Brukar vanligtvis vara barncancerfonden som får det mesta av kakan

6

Sen måste du använda den nya skylten med den text du valt.
Annars är det i princip samma som att köra med de gamla utan att betalat 6000kr.

Men jag har kört med mitt "nya" nummer LRT 946 på en gammal skylt, och det har funkat sen 1988.

"ljushuvud"

7

Sen kanske man aldrig blir stoppad  ICQ/ag  Eller så blir man stoppad efter nästa sväng... hmm

8

Får man ha de gamla med länsbokstav monterade, om man också har de nya ABC123, monterade synligt?  Default/hmm

9

bomberogranater skrev:

Får man ha de gamla med länsbokstav monterade, om man också har de nya ABC123, monterade synligt?  Default/hmm

Den frågan undrar jag också Default/hmm

10

Så har ja med tänkt göra när ja väl tar bilen i drift.

11

MAn får la testa och se, kan ju inte bli så mycket mer än böter...

12

Har nu iaf vart med om att blivit stoppad, visserligen för att blåsa, o av polisman (Kvinna) fått kommentaren: "Jaha, du har de gamla skyltarna på bilen, det var länge sedan man såg det"! "ha en trevlig kväll, Hej!"
Vet dock inte om jag hade tur där!  ICQ/ae
Hade iaf två uppsättningar monterade, Gamla o nya!  ICQ/af

13

Merparten av pengarna för en personlig regskylt går till något som heter skyltfonden, man kan söka pengar där för trafiksäkerhetsrelaterade uppfinningar och liknande. När man ser udda projekt efter vägen, tex mellan hedemora och falun Satt det en tid vägpinnar med rörelseaensorer för vilt monterat, då är det troligen skyltfonden som finansierar.  Sen jag hörde det så känns det mer ok rent ekonomiskt.

Här är en tanke,  gamla plåtar med de nya monterade på en liknande grej, tändningen av = bara den äldre skylten synlig:

Tändningen på = laglig skylt placeras framför den klassiska

// Morgan
------------------------------------------------------------------
1961 soltaksbubbla , 1977 taklucksbay, 1951 Ford Anglia, 1966 Volvo soltaks Duett, 1966 MKP IV

14

Konstigt, men jag associerar genast till en viss Aston Martin och Sir Sean Connory....
Men det var ju en kul idé, man borde ju kunna tillverka en dubbelsidig skylt med det gamla länsbokstavsnummrer på ena sidan.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

15

Triovision.. dvs en 3 kantigt prisma. som roterar. då kan man skifta mellan ingen skylt, gammal, och laglig.. beroende på om man ställer ut eller färdas lagligt.. eller vill felparkera utan böter.. en felparkerad bil kan inte bötfällas om man inte vet reg. nummer.. och den får inte flyttas om den inte står olämpligt..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

16

Men hallå vem fan vill ha det ICQ/ae antingen får man väll köra med gamla skyltarna och ha nya i bilen eller tvärtom ICQ/ad

17

Eller så startar vi en lobbyistgrupp för införande av veteranskyltar så som dom har i Norge, Danmark och Finland (Tror alla våra grannar har det) så lämnar vi inte Transportstyrelsen ifred förrän dom tar sitt förnuft till fånga och börjar lyssna på oss. Hur svårt kan de va?! ICQ/ad

Buy the ticket, take the ride... - HST

18 Senaste redigerad av larsson (2014-12-16 16:41:09)

Upp med en hemsida med omröstning och länka alla motorklubbar i landet och lämna resultatet  till transportstyrelsen

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

19 Senaste redigerad av Svwerker (2014-12-16 18:14:03)

Eftersom de gamla skyltarna inte gäller så får man åka med både den och de nya, finns inget som säger att man inte får ha en skylt, oavsett vad det står på den, i kombination med de nya.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

20

saknas väl ett inte i 2:a satsen?

Gubbjävel; dvs originalfantast

21

Kurtivan skrev:

saknas väl ett inte i 2:a satsen?

Japp! Fixat! Tack!  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

22

Jag brukar kör olagligt med gammal skylt i fronten och blev också stoppad av polisen en gång, men det berodde på att jag kört för fort! Fick ju böta för det men de nöjde sig med att jag bytte till rätt skylt på plats.

Post's attachments

vw.jpg, 88.43 kb, 399 x 459
vw.jpg 88.43 kb, 194 downloads since 2014-12-16 

Gubbjävel; dvs originalfantast

23

jo jag har också alltid kört med gamla skylten fram när jag haft en...