Kanske Bussgods vore en lösning då jag endast behöver drivaxlar/rör ev trummor?
Vi kan ju börja i den änden att jag kollar skicket på prylarna!
Lådan är för övrigt urslipad för 1600 motorns 12v svänghjul. Vet inte om du tänkt köra 12 eller 6v ?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt - icke VW » Porsche 356 Speedster objekt
Sidor Föregående 1 … 6 7 8 9 10 … 22 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Kanske Bussgods vore en lösning då jag endast behöver drivaxlar/rör ev trummor?
Lådan är för övrigt urslipad för 1600 motorns 12v svänghjul. Vet inte om du tänkt köra 12 eller 6v ?
12 volt då motorn är en 1300 -68, bra det med GBG och att kolla skicket.
Marantz skrev:Kanske Bussgods vore en lösning då jag endast behöver drivaxlar/rör ev trummor?
![]()
Det finns vajerlås så du kan använda den gängade ändan, även en komplett uppsättning kortningsats till all vajrar att köpa.
Aha! Var hittade du den?
Såhär ser en kortningssats som finns att köpas på Finska www.hotcars.net i alla fall.

Edit: verkar finnas samma sats Up North också.
http://www.classicvw.se/vajerkortningss … cts_id/486
Såhär ser en kortningssats som finns att köpas på Finska www.hotcars.net i alla fall.
Edit: verkar finnas samma sats Up North också.
Perfekt! har klurat mycket på hur jag skulle lösa det!
(Återigen ber om ursäkt för lånet av tråden...)
Nyfiken, har du kollat???
Är nog intresserad av hela paketet, om det är i ok skick förstås.
Då min domatorbil var en 66:a och jag get mig f"@n på att jag ska ha IRS så får jag ju faktiskt
En hel vxllåda med rör och axlar och trummor
över. Osäker på skick och jag vågar inte ens tänka
På vad frakten till dig skulle kosta...
Då har jag tvättat och synat min 66 låda..
Trummorna är slut! Men rörern är ok! Lite ytrost, kräver blästring om dom ska bli perfekta men lite slipning och svart färg så blir dom bra! Splines och axlar ser bra ut! Lådan är ok men delvis täck med någon form av underedsmassa så räkna med någon timme med avfettning och högtryck plus målning!
Sköldarna är tveksamma.. Ev blästringsbara men jag skulle nog byta ut dom...
Ok, och vad vill du ha för skräpe,,,, ops ursäkta delarna?
Fortfarande på väg till GBG i helgen?
Inte en avstickare till Orust för att beskåda den vackra ön i Väst och givetvis BILEN?
7mil norr GBG om man kör över Uddevalla.
Du är helt säker på att det är en -66 låda????
Marantz skrev:Kanske Bussgods vore en lösning då jag endast behöver drivaxlar/rör ev trummor?
![]()
Du har ingen bild på utsidan trummorna?
Fattigmansporsche skrev:Marantz skrev:Kanske Bussgods vore en lösning då jag endast behöver drivaxlar/rör ev trummor?
![]()
Jag har ärligt talat ingen anining om
vad skräpet
kan vara värt... Problemet är att mer transporten. Sambon är högravid så det är lite tufft att vara borta. Men jag ska bearbeta henne lite så får vi se. Skulle behöva hämta mina toppar iaf!
Fattigmansporsche skrev:Marantz skrev:Kanske Bussgods vore en lösning då jag endast behöver drivaxlar/rör ev trummor?
![]()
Kan dubbelkolla! Med då den satt i min 66:a och är ursprungligen 6v (därav urslipninge!) så utgick jag från att det är en 66. Låda! Kan mäta rören, trummorna, och kolla nr på lådan för att försöka bekräfta att det är 66. Tar nya bilder senare ikväll!
Tackar!
Då har jag varit en sväng till garaget.
Är garanterat dom korta axlarna. Syns tydligt på fästet till domkraften samt splinsen. Däremot slog det mig att det är fyrbult på trumman. Borde vara stora fembult på 66 om jag inte misstar mig? Mätte iaf både centrum til bromsskölden och centrum
till ytterkant bromstrumma. Samt splinsen. (Centrum utgick
Jag ifrån att gjutskarven på lådan är!) 
Utsida trumma
Insida trumma 
Bromssköld
Växellådnummern är inmejslar i sidan nånstans runt drivaxlarna. Kan inte nu på direkten förklara var.
Den nummern du har bild på är noskonens reservdelsnummer.. 
Växellådnummern är inmejslar i sidan nånstans runt drivaxlarna. Kan inte nu på direkten förklara var.
Den nummern du har bild på är noskonens reservdelsnummer..
Ok! Får åka en sväng till till garaget och kolla! Utgår ifrån att man kan åldersbestämma utifrån lådnr?
En tripp till Bästkusten är aldrig fel, men för en gravid kvinna kanske inte det spelar någon roll.
Ser fram emot upplösningen på detta äventyr,,,,,,,
Jag har ärligt talat ingen anining om
vad skräpetkan vara värt... Problemet är att mer transporten. Sambon är högravid så det är lite tufft att vara borta. Men jag ska bearbeta henne lite så får vi se. Skulle behöva hämta mina toppar iaf!
http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/ … 4423433551
Kan bli att jag kan ta mig ner på Lördag eller Söndag.
Hon hade lite små prylar hon ville att jg skulle köpa i Gtb.. Ska bara kolla med Micke om
Han behöver mer tid med mina toppar och insug..
Lådan har ju de korta axlarna och lagerlocken av den nyare typen med dränering med hål på baksidan. Alltså precis det du söker.
Att montera dina nyare sköldar med cylindrar och backar skall vara bolt-on.
Det enda du behöver göra är att svarva av trumman på utsidan. Vet att vissa labbat med att ta någon millimeter på insidan också för att smala av spårvidden ytterligare, men detta får du mäta och dubbelkolla så att det går fritt.
Trevligt med ett besök i mitt avlägsna garage, Mattias.
Allt isär, klart för blästring.
Återigen tack för besöket och transporten av den kompletta växellådan.
Ska bli spännande med spårvidden.
Nöjet var helt på min sida! Perfekt att få klättra runt och mäta och klämma lite på grejern.
Kul att lådan kommer till användning.
Läste förövrigt en blogg ( http://speedsterproject.blogspot.se/?m=1 ) Den killen byggde med
Dom långa axlarna och smalare däck! Så det måste bli bra med 66:ans axlar till din.
//Martin
Nu har jag läst hela din tråd.. snyggt bygge! Jag ringde min SFRO-kontakt idag för att kolla hur jag skulle besiktiga svetsfogarna i kortningen och att det va ok att jag använder en täckt kaross. Då jag nämnde att jag har bolt-on kit med större skivor fram, droppade spindlar och större trummor bak blev han lite kinkig och sa att det måste absolut vara original.
Vad har sfro sagt ang dina bromsar?
Sidor Föregående 1 … 6 7 8 9 10 … 22 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt - icke VW » Porsche 356 Speedster objekt
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.