Jag har ju ingen direkt nytta av dom då jag har IRS stavar till min.
Om du står för frakten så kan jag skicka dom!
Självklart betalar jag frakten men vad ska du ha för axlarna då?
Pmar dig.
stens
orust
En öl på Br nästa år?
Självklart, bara det att jag är sällan på BR. 15år sedan jag var där sist.
Hade en Corall röd -57a då.
Men vi löser det på något sätt, kanske Porschen är klar då.
stenis
orust
Blir bra det! Ska försöka ha min körklar till dess också!
Ska försöka skicka stavarna i morgon med bussgods.
Brukar vara billigast så!
Tack för det!
Du har fått min adress Pm
stenis
orust
Hur långt har DU kommit nu????
Lite dåligt med trådar tycker jag, alltid trevligt att se andras byggen och hur de har löst olika problem osv.
stenis
orust
Blir bra det! Ska försöka ha min körklar till dess också!
Ska försöka skicka stavarna i morgon med bussgods.
Brukar vara billigast så!
83 2013-08-07 14:36:31 Senaste redigerad av Marantz (2013-08-07 14:41:44)
Ett par bilder på vad som sker/skett, stöter på patrull hela tiden så det går lite långsamt.
Japp, stökigt som vanligt.
Försöka pilla bort lite blått.
Nu väntar jag på svär/torsionsstavar som är på väg.
stenis
orust
Ser snyggt ut såhär långt! Blir nog bra dethär med!
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Hur långt har DU kommit nu????
Lite dåligt med trådar tycker jag, alltid trevligt att se andras byggen och hur de har löst olika problem osv.stenis
Orust
Bara påbörjad rostlagning på min platta... Inte mycket att visa för världen. Men tänkte start en tråd när plattan börjar ta form och karossen beställts. Har min semester i september och lite lugnare på jobbet under vintern så då tänkte jag försöks få in lite fler timmar i garaget.
På tal m att lösa problem. Hur löste du det med bromskretsarna.. ?
Titta bild.
Har lite problem (igen) med handbromsvajerns ingång i skölden.
Ska den gå in uppe framifrån i skölden eller bakifrån nere i skölden.
Som det är nu räcker vajerns bakre del precis in uppe framifrån.
Varför jag undrar är att på alla bilder jag tittat på går vajern in bakifrån nere, och då räcker inte vajerns längd till.
Har jag fel längd på vajern eller ska det vara så här?
Och nej, har fortfarande inte skaffat någon handbok. Kanske någon som har?
stenis
orust
Vajern ska gå in i underkant,om du byter sida på sköldarna så går det nog bra
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo
90 2013-08-10 11:32:08 Senaste redigerad av Marantz (2013-08-10 11:34:37)
Tack för ett snabbt svar, då vet jag vad jag ska göra ikväll.
stenis
orust
Hmm kollade på dina bilder på bromsen.. Du har en krets för båda bak och separata fram?
Hmm kollade på dina bilder på bromsen.. Du har en krets för båda bak och separata fram?
En krets bak och en krets fram!
Fram är det bara 2 anslutningar till den ena kretsen för enkelhetens skull.
Bak är det enklast att dra ett rör och fördela senare.
Som original tvåkrets på sena bubblor.
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
94 2013-08-11 17:36:49 Senaste redigerad av Marantz (2013-08-11 17:37:53)
Ordnat handbroms och monterat bromsband. Blästrat och grundat lite grejor.
Väntar på besked från Up North vad som inte stämmer med grejorna till framvagnen, kan därför inte få ihop grejorna fram.
stenis
orust
Vad är detdär för trummor du har? Ser ju annorlunda ut än vanliga widefive trummor?
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Det är trummor för wide five fälgar från 4håls.
stenis
orust
Ok. Up north som har dom?
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
CSP, tror jag.
99 2013-08-12 21:45:11 Senaste redigerad av Marantz (2013-08-15 21:29:05)
Är det här en lagom början på svärdshöjden, obelastat?
stenis
orust
Vad är detdär för trummor du har? Ser ju annorlunda ut än vanliga widefive trummor?
Svarar mej själv här...
http://www.paruzzi.com/webshoppen/?zoek … up=11&
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36