1

Då jag ska montera centrallås gatt jag ju köpa låsmekanism från en högerstyrd bil.
Såg lite annorlunda ut men fästen va då lik etc men såg däremot att låsningen mot dörrhandtaget såg lite annars ut och kan inte öppna med dörrhandtaget utifrån.
Annars så går det ju låsa och så med den nya förutom detta problem.
Hur ska man göra, ska man försöka svetsa på en extra pinne på pinnen som ska trycka mot plattan som sitter på låsmekanismen så den ska öppna? förmodligen är den för kort och så.

Jag kom in på lite andra tankar med.
Skulle behöva lite hjälp med detta.
Om man skulle vilja ha utan handtag, vad finns det för alternativ för att öppna istället då?
Förutom att ha en wire som går under dörren/karossen eller att ha den där när man ska trycka på plåten för att det ska låsas upp?
Jag fick idén om man kunde vända så att en centrallåsmotor går åt andra hållet?
alltså om bilen är låst och jag ska in i bilen så trycker jag på öppna och då öppnas även dörren?
Skulle det gå?
Tänkte om man vänder på kablarna så den låser istället för att öppna?
För tänkte styrenheten känner väll bara av att nu trycker man på öppna och då ska den öppna dörrarna och då gör den det på respektive dörr.
Men om man skulle vända på kablarna, så den går åt andra hållet? skulle det gå?

2

Någon som ha idèer?

3

Problemet med en sådan centrallåsmotor som du har e den e för klen.. iofs e alla centrallås motorer det, dom är till för att reglera en spärr i låset. inte för att öppna lås.. labbade en del med sådant för 15 år sedan. jag bytte fjädrar i dörrlås till klenare, smorde ,ökade hävarmar.. osv.
jag gav dig ett förslag innan med en motor , dvs hur man kan öppna lås elektriskt..
Förr var det ganska så vanligt att montera solenoider från startmotorer tex, för öppning av lås. men dom behöver mycket ström.=grova kablar. visst man kan fjärstyra lås genom att använda vajer med hölje, som man låter gå ut ur dörren till en mer lämplig plats tex under instrumentbrädan.. och sätta solinoiden där.  sen styr man solinoiden med ett relä. eller som innan en vindrutetorkar motor med en exenter.
som fås att gå ett varv med en strömpuls. och därigenom gör en dragande rörelse med tillräcklig kraft för att öppna lås... kommer att använda dylika i min buss, till en del av låsen.
om man använder larmet till att låsa upp tex förar dörren, så kan man öppna passagerar dörren elektriskt med en inre tryckknapp eller mekaniskt.. om man e rädd att inte kunna öppna vid strömlöshet, kan man ha en extra dold + pol. eller en dold vajerända under bilen tex.
Det finns många lösningar om man e klurig, och kan konstruera.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

4

Mjo få väll försöka fixa så pinnen når låsmekanismen och gör så man kan öppna.