26

Edström skrev:

Med rädsla att bli kriminell gick jag till vår vanliga bilskrot med id plåt & papper i bakfickan & regplåten i handen.
Skroten hade inga problem med de alls. ja hade ju "bara" plockat delar...

När jag försökte samma sak på den lokala bilskroten var det helt omöjligt. De sade att om resterna av bilen (karossen från torpedvägg till bagagerumsvägg) skulle hittas och kunna kopplas ihop med id-plåten blir de av med sin skrotningslicens.

I mitt fall var karossen och bottenplattan sedan länge nedkapad och slängd i metallskrotscontainern, men de vågade inte ta risken.

27

Man kan säg aatt man byggt en folkrace bil av den och den.
I "värsta" fall kan det kräva vagnsbok.

"ljushuvud"

28

Jag lämnade det som var kvar av bottenplattan till bilskrot och visade bara chassinumret och sedan var dom nöjda.
Regskyltar och papper fick dom också. Inget problem från deras sida.

T2b taigagrön ´77

29

HenrikL skrev:

När jag försökte samma sak på den lokala bilskroten var det helt omöjligt. De sade att om resterna av bilen (karossen från torpedvägg till bagagerumsvägg) skulle hittas och kunna kopplas ihop med id-plåten blir de av med sin skrotningslicens.

I mitt fall var karossen och bottenplattan sedan länge nedkapad och slängd i metallskrotscontainern, men de vågade inte ta risken.

Du bor ju i storstan , du får "skrota" den här på vishan dvs Jönköping nästa gång du är på semester

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894