1 Senaste redigerad av CAG (2013-06-15 09:21:43)

Igår så tog sin min 1600TL ut och in i garaget för egen maskin på över 20 år.  ICQ/af
Men lampa 5 på bilden, "Kontrollampa för tvåkretsbromsar" lyste till och från, när och varför gör den det?

Bilen var sänkt redan när jag fick den så att den precis ligger an mot genomslagsgummit, detta gillas väl inte av SBP? Kan jag bara ta bort gummit eller måste jag höja den något?

Post's attachments

lampa.JPG, 162.06 kb, 653 x 490
lampa.JPG 162.06 kb, 182 downloads since 2013-06-15 

2

De sa inget till mej om att den låg på genomslagsgummina när jag besiktigade.

3

Jag hade problem med min tvåkretsbromslampa på min buss som lös till och från. Där var det en kortis mellan bakljus och bromsljus bak i bakljusarmaturen.

Alte Liebe rostet nicht!

4

Cool, då testar jag att besikta den som den är.

Felsökning av bakljus blir det imorgon! Tack!

5

Jag tror de kan säga nåt om de med att de ligger på genomslagsgummina. Blir ju inte mycket/ingen fjädring då och de är ju sällan omtyckt. ICQ/ae
I alla fall fram kan du byta plats på genomslagsgummina uppe och nere så får den lite mer fjädringsväg.

6

De tyckte verkligen inte om att den låg på för mig. Blev anmärkning "fjädring fram funktion förändrad". Jag väntade en vecka, körde och besiktade på ett annat ställe. Besiktningsmannen tittade på bilen, tittade på pappret, bilen pappret ... och så utbrister han "Jösses!! Om du har höjt bilen sedan förra besiktningen, hur jäkla låg var den DÅ?"
Gick igenom utan anmärkning...

7

Fy tusan var roligt.

/ P

Jon Remmers skrev:

De tyckte verkligen inte om att den låg på för mig. Blev anmärkning "fjädring fram funktion förändrad". Jag väntade en vecka, körde och besiktade på ett annat ställe. Besiktningsmannen tittade på bilen, tittade på pappret, bilen pappret ... och så utbrister han "Jösses!! Om du har höjt bilen sedan förra besiktningen, hur jäkla låg var den DÅ?"
Gick igenom utan anmärkning...

VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968

8

Hahaha, vad skönt!  Default/lol