1

Jag har så för mig att nån här på forumet har byggt om en baklucka från en baybuss att passa i sin splitbuss? jag hittar dock inte tråden. Har köpt en riktigt schysst latebay lucka som jag hade tänkt att modda in i min splitbuss nån måste ju ha gjort detta tidigare och vet hur man enklast gör detta? tacksam för svar Default/smile

2

Varför inte köpa en frisk split lucka och bara skruva dit?
Du får ju bra betalt för en riktigt fin bay lucka.
Så slipper du en massa jobb.

/ Martin
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59

3

problemet är att hitta en frisk split lucka =/ och har man en lucka och lite energi så borde det ju inte vara omöjligt Default/smile

4

Nu kommer jag inte ihåg exakt, men på late bay skiljer mycket mer än på T2a. Infästningar för armar, lås och några grejer till  har jag för mig. Dessutom tror jag det finns minst tre olika bayluckor.

5

Enligt en tidigare tråd där jag hade en liknande tanke så fick ja till svar att midjelisten har olika profil på split/late bay... http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6724 Värt att tänka på och kolla upp innan man lägger ner allt för mycket jobb.

Buy the ticket, take the ride... - HST

6

Jag har provat luckan i hålet och det är mycket möjligt att midjelisten är något plattare men den enda som kommer se detta är möjligtvis 25hp-man. större skillnad än så är det faktiskt inte.. Default/smile