1

Är det någon som har en sprängskiss eller likande på hur en framlykta ska sitta ihop med alla delar, gärna med lista på delar och antal

Försöker lista ut vilka delar som saknas till mina lyktor

Nytt mob nr...

2

Har du ingen gammal typ1 lykta att titta på? Det ser likadant ut med fastsättning och dylikt.

Du skulle nämt det häromdan, jag har flera lampor från splitbuss. Både hela och i delar.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3 Senaste redigerad av iooor_21 (2013-06-04 04:31:50)

Tyvärr har jag inga bubbla lampor, om jag hade varit smart så hade jag tänkt på det ICQ/ab
Kom på det när jag snubblade över en lampa igår, då slog det mig att man kanske ska ha ljus på bilen också

Har du två stycken som är skapligt fräsha? Har glas och den lutande sargen men resten är skräp på mina.

Nytt mob nr...

4

2 NOS insatser i kartong kan du få klämma på, på BR... ICQ/ag

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5

25an, dom var väl till din panel? Jag tipsade ju dig för att jag ville att hazet vagnen skulle bli fin ICQ/ad

Iooor - Jag har två bra kompletta, men dom vill jag ha kvar till min buss. sen har jag flera kompletta i delar, men just reflektorerna är dåliga på alla...
Man kan använda Typ1 reflektorer om man flyttar fästet till justeringen

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

6

Ok, skaffar repro reflektorer (NOS är för bra för mig) och så kommer jag förbi dig och kollar på resten

http://www.vwheritage.com/_inc/img/mapDiags/split-bus-headlamp.jpg
Hittade denna sprängskiss, men sen tittar jag på vilka delar som autocraft säljer och blir lite fundersam

http://i280.photobucket.com/albums/kk168/iooor_21/lampa_zps8d7e1f9d.jpg
Hur många skruvar,gummikuddar,låshakar ska man ha per lykta?

Nytt mob nr...

7

Är 500:- för dyrt o för bra? £55/st verkar ju överkomligt.  ICQ/ad  (varför gå över ån efter vatten?)

Lasslo:  nej fan, det sitter redan helt nya framlampor på den, köpta på lågprisvarhuset i Hyllinge.

8

Det är nog billigast att köpa nya kompletta lyktor för 1500:-/st ICQ/ab

Ät gul snö, det kan vara öl.

9

1.695:-/st kostade dom annars. Men jag är inte så jäkla snål, vet du...

10

Ja, men man kan ju välja en billigare återförsäljare ICQ/ad

Ät gul snö, det kan vara öl.