1 Senaste redigerad av andreas_ferm (2013-06-02 13:39:02)

I diverse tidsskrifter och böcker har jag läst att det finns (funnits?) repsatser till styrväxlarna, men jag har gått bet på att hitta någon. Det är ingen som sitter på liknande där ute (eller lösa delar kanske?)

Jag har ännu inte hunnit plockat isär hela styrväxeln än, men hur skulle man gå tillväga om det t.ex är dåliga lager i den (tyckte att 'worm' axeln snurrade lite kärvt även med den andra axeln bortplockad. Är det standardlager som man kan köpa löst ifall det skulle behövas?  Måste plocka isär allt först för inspektion, men hade varit intressant att höra om någon sitter inne på delar (kanske någon som varit och köpt upp verkstadslager?)

Edit: Då orginaltiteln inte lockade någon tillräckligt så är den nu mer 'lockande', om än felaktig ICQ/ad

2

vi provar o bumpa den med ny subject bara för att se hur det påverkar antal klick... ICQ/ag  hahah

3

antal visningar gick upp med 500%

Kontentan: 1302 är tämligen osexiga och de som sitter inne med repkit eller liknande har troligtvis redan nyttjat dessa.

Jag plockar isär allt och ser ifall det kanske räcker med rengöring och nytt fett, jag menar vad kan gå fel?  ICQ/ab

4

Är det inte bara att skruva iser den och kolla vad det sitter för lager i den och åka till närmsta momentum och köpa nya?

Nytt mob nr...

5

iooor_21 skrev:

Är det inte bara att skruva iser den och kolla vad det sitter för lager i den och åka till närmsta momentum och köpa nya?

Precis, så är det nog, och det är just sån där information jag kände att jag var i behov av, jag har aldrig köpt "lösa lager" förr och känner inte till Momentum. 

Skall göra rent allt först, det kanske räcker med det och nytt fett så blir det nästan som nytt igen.  Får se om detta och besiktning hinns med innan bug run, hade varit kul att faktiskt ha något körbart denna gång

6

tips är att du tar mått och skriver av alla siffror på lager/packboxar mm så kan du handla delarna ifall inte smörjningen funkar helt, så har du alla delar hemma för en snabbfix nästa gång

Nytt mob nr...