1

Som rubriken lyder så har jag ett hål i min bensintank antagligen efter eberspächern (se bild). Finns det något sett att sätta igen detta? Känns lite sådär att svetsa i en bensintank. Kemisk metall, skulle det funka tro?

http://i777.photobucket.com/albums/yy60/jhag1/IMG_2721.jpg

/Joakim

Typ 1 1960 - Under uppbyggnad

2

Annars kan man sätta dit en eber!  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Ta brickorna och packningarna från eber-anslutningen och byt ut röret mot en solid bult i samma dimension.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

4

j:son skrev:

Ta brickorna och packningarna från eber-anslutningen och byt ut röret mot en solid bult i samma dimension.

J:son en bra lösning!. NGN  hade gjort liknande lösning en bubbla som jag har haft.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

5 Senaste redigerad av jh (2011-04-27 17:35:27)

j:son skrev:

Det ska jag definitivt kolla upp. Är lite osäker på i vilket skick den var i.

Tack

/Joakim

6

Klipp ut en lagom plåtbit och svetsa kant i kant, häll vatten i tanken om du osäker har gjort detta på ett par tankar alltid fungerat........  tar max en halvtimme

Ghia cab 64  vw pickis 61 vw pickis 70  vw buss 59 ``fejklyxen´´

7

Ghia64 skrev:

Klipp ut en lagom plåtbit och svetsa kant i kant, häll vatten i tanken om du osäker har gjort detta på ett par tankar alltid fungerat........  tar max en halvtimme

Känns lite sådär att svetsa i en bensintank som sagt  Default/hmm . Jag börjar med J:sons metod och hoppas att den funkar. ICQ/ab

Sen ifall det inte funkar går jag och köper en trisslott, ifall det är vinst svetsar jag tanken annars låter jag bli ICQ/ab

8

jh skrev:
Ghia64 skrev:

Känns lite sådär att svetsa i en bensintank som sagt  Default/hmm . Jag börjar med J:sons metod och hoppas att den funkar. ICQ/ab

Sen ifall det inte funkar går jag och köper en trisslott, ifall det är vinst svetsar jag tanken annars låter jag bli ICQ/ab

nog större chans att svetsa i en tank än att vinna på triss..  ICQ/ad

9

vwfreak skrev:
jh skrev:
Ghia64 skrev:

nog större chans att svetsa i en tank än att vinna på triss..  ICQ/ad

Menar det ICQ/ag

10

svetsa i bensin tank görs genom att tvätta ur tanken o sen fylla den med så mycke vatten du kan,det lilla av ångor som kan finnas kvar kan fjutta till som en 1öres om det finns något alls,har svettsat många tankar på det viset ICQ/af den stora smällen typ amerikansk film ICQ/ad  händer inte ICQ/ab

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,scirocco 76,the beast buggy,