1 Senaste redigerad av Peter S (2013-05-20 14:12:39)

Som rubriken låter, finns dessa att köpa lösa? Alltså den arm med löprulle som löper mot kammen på spjällaxeln. Söker även returfjädern.

http://www.dellorto.co.uk/images/parts/45034.074.jpg

Visst, det finns nya kompletta förgasare att köpa, så delarna borde kunna skakas fram, men på en stor engelskt sajt som säljer Weberdelar, så är just dessa armar "not currently available".

Vilka firmor finns det annars som skulle kunna hjälpa till med detta?

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

2

Hej Peter. Jag har också letat efter den reservdelen.Vad jag fick reda på är att tillverkningen av nya har upphört.

3

Prova Gabrielle i Italien, han har en sida på ebay som heter Alfa1750.
Han renoverara förgasare och säljer delar.
Maila honom genom hans sida på ebay.

Mitt dåliga omdöme har skänkt mig mycket glädje

4

RSK 718 skrev:

Prova Gabrielle i Italien, han har en sida på ebay som heter Alfa1750.
Han renoverara förgasare och säljer delar.
Maila honom genom hans sida på ebay.

Det är flera som tipsat om honom. Har tyvärr (eller gudskelov) inget konto på eBay, så jag har inget smidigt sätt att komma i kontakt med honom. Han verkar inte heller ha någon hemsida där man kan hitta kontaktuppgifter. Någon som har hans e-mailadress?

5

Jag drog iväg ett meddelande till honom om han kan ge mig sin mailadress, så får du den av mig om det går. /// Peter

6

Vad är problemet med eBay-konto? Det är löjligt enkelt att skaffa och ett enkelt sätt att handla tillsammans med Pay Pal eller liknande.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

7

Testa att läsa mellan raderna Svwerker. Han vill inte för att det är  väldigt lätt att handla på sig en massa grejer som man inte behöver/har råd med/eller vad det är för orsak för att lockelsen är svår att motstå när det är bra pris, enkelt och smidigt. Däremot skrev han skrev inget att det är för svårt.

8

Han säljer ju även från sin hemsida och inte bara på ebay.Duktig och bra säljare!

9

MrPete skrev:

Testa att läsa mellan raderna Svwerker. Han vill inte för att det är  väldigt lätt att handla på sig en massa grejer som man inte behöver/har råd med/eller vad det är för orsak för att lockelsen är svår att motstå när det är bra pris, enkelt och smidigt. Däremot skrev han skrev inget att det är för svårt.

Jag känner Peter och har är inte direkt känd för att handla grejer i tid och otid. Har är en eftertänksam herre som är noga med  vad saker och ting kostar.  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

10

stickan skrev:

Han säljer ju även från sin hemsida och inte bara på ebay.Duktig och bra säljare!

Så vad är adressen till den då? Jag hittade hans "sida" på eBay, men ingen länk till en extern sajt  ICQ/ac

Svwerker skrev:
MrPete skrev:

Jag känner Peter och har är inte direkt känd för att handla grejer i tid och otid. Har är en eftertänksam herre som är noga med  vad saker och ting kostar.  ICQ/ab

Jo, vi känner varandra, men det kan ju inte mrPete veta  ICQ/ab
Anser nog själv att jag har en förmåga att handla på mig alldeles för mycket grejer och splittra mig istället för att fokusera på en sak och göra den färdigt först. Har genom åren handlat saker till såväl överpris som underpris, så det har jämnat ut sig. Förstår dock inte vad det har med saken att göra.

11 Senaste redigerad av Svwerker (2013-05-21 15:42:28)

Peter S skrev:
stickan skrev:

Så vad är adressen till den då? Jag hittade hans "sida" på eBay, men ingen länk till en extern sajt  ICQ/ac

Svwerker skrev:
MrPete skrev:

Jo, vi känner varandra, men det kan ju inte mrPete veta  ICQ/ab
Anser nog själv att jag har en förmåga att handla på mig alldeles för mycket grejer och splittra mig istället för att fokusera på en sak och göra den färdigt först. Har genom åren handlat saker till såväl överpris som underpris, så det har jämnat ut sig. Förstår dock inte vad det har med saken att göra.

Det var ett svar till Mr Pete och har ingenting med saken att göra men han verkar orolig för dina eventuella inköp om du skaffar eBay-konto men det är inte jag.  Default/lol

Har du kollar med JayCee?

Ali G

12

Så fel hade jag ju ändå inte, även om jag inte känner någon av er annat än vad jag läst på forumen. Jag lägger mig inte i andras eventuella köp, men jag vet av egen erfarenhet att det är sjukt lätt att "råka" klicka hem en massa prylar på ebay ICQ/ab

Nåväl, jag fick svar av alfa1750 och han hänvisade till

hemsidan: www.carburatori-italia.com
Email: [email protected] eller [email protected]

13

Borde gå att bygga.
Har du en bättre bild på en så ska jag se vad jag kan göra.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

14

MrPete skrev:

Så fel hade jag ju ändå inte, även om jag inte känner någon av er annat än vad jag läst på forumen. Jag lägger mig inte i andras eventuella köp, men jag vet av egen erfarenhet att det är sjukt lätt att "råka" klicka hem en massa prylar på ebay ICQ/ab

Nåväl, jag fick svar av alfa1750 och han hänvisade till

hemsidan: www.carburatori-italia.com
Email: [email protected] eller [email protected]

Tack och bock!!

15

Mogge skrev:

Borde gå att bygga.
Har du en bättre bild på en så ska jag se vad jag kan göra.

Jovisst är det så. Ingenting är omöjligt, men det är tiden som spelar in också. Sitter någon på riktiga grejer är väl det att föredra.
Armen är inte bara en bockad historia i plåt. Den består även av en led (rörhylsa) samt en axel på vilken en härdad löprulle sitter. Denna löprulle ligger sedan an mot en kam.

Kan ta lite bilder ikväll och visa.

16

Är det den här, som du söker...

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … ?id=671264

E-town Bugs @ Facebook

17

APH skrev:

Är det den här, som du söker...

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … ?id=671264

Jepp, skall maila Jaycee och höra.

Tack och bock!