Har vart inbrottsförsök på förardörren på min bay -70. Måste man byta alla lås nu eller går det att fixa ett beg lås som nån kan plocka om så det passar me nyckeln jag har. (Så man fortsättningsvis har samma nyckel till alla dörrar)
Buss -60
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Baywindow » Låskista bay.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Har vart inbrottsförsök på förardörren på min bay -70. Måste man byta alla lås nu eller går det att fixa ett beg lås som nån kan plocka om så det passar me nyckeln jag har. (Så man fortsättningsvis har samma nyckel till alla dörrar)
Det går alldeles utmärkt!
Plocka ur låscylindern ur det nya handtaget och stoppa i din gamla nyckel. Nu kommer vissa låsstift sticka upp mer och andra mindre än de ska. Ofta kan man plocka om de befintliga stiften tills de passar, målsättningen är att de skall sluta jäms med cylindern, men det gör inget om de slutar innanför (teoretiskt gör detta endast att fler nycklar kommer passa). Ibland måste man fimpa ett eller två stift, detta leder också att fler nycklar kommer passa, men hur många tjuvar springer runt och testar baynycklar i låset?! Är stiften i ditt gamla lås oskadda kan du plocka över dessa rakt av eller har du något extra lås att ta stift från brukar man kunna koda om exakt. Jag har gjort detta flera gånger och det är busenkelt, som mest tror jag att jag fått strunta i ett stift.
Jo en sak till du måste få tag på ett handtag/ lås med samma nyckelämne.
Lycka till!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Baywindow » Låskista bay.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.